8/12/11

Που πήγαν τα λεφτά από τα διόδια στην Κορίνθου - Πατρών;


Απαράδεκτη χαρακτηρίζει την συνέχιση είσπραξης των διοδίων στην εθνική οδό Πατρών - Αθηνών ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, αφού έχει σταματήσει η εκτέλεση των έργων και οι μόνοι που «εκτελούνται» είναι οι ...
διερχόμενοι πολίτες.
 Ο Αχαιός πολιτικός στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου ζητά να γίνει γνωστό που καταλήγουν τα χρήματα που εισπράττονται από τον Έλληνα φορολογούμενο, αφού το έργο έχει σταματήσει.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Στις 6 Αυγούστου του 2008 υπεγράφει η έναρξης της παραχώρησης και η υλοποίηση των προθεσμιών της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου, δηλαδή του αυτοκινητοδρόμου «Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Επρόκειτο για το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που θα γίνονταν, με τη μέθοδο της παραχώρησης. Ένα έργο μαμούθ μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Από την σύμβαση προκύπτει ότι στη συνολική χρηματοδότηση, το 29% είναι εισφορά του Ελληνικού δημοσίου, το 50% είναι έσοδα από διόδια ενώ το υπόλοιπο 21% αφορά την εισφορά της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ μοιρασμένο σε ίδια συμμετοχή και δάνεια από τράπεζες για τα οποία είναι υπεύθυνη εκείνη. Δηλαδή από το συνολικό κόστος του έργου τα 400 εκ € θα πληρώσει η εταιρεία ενώ τα υπόλοιπα θα πληρώσουν οι πολίτες μέσω των διοδίων και το Ελληνικό κράτος.
Δυστυχώς τον Νοέμβριο του 2010 οι ελληνικές και ξένες τράπεζες που χρηματοδοτούσαν την κατασκευή, σταμάτησαν εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση, κρίνοντας το έργο επισφαλές εξαιτίας των «αλλαγών στις συνθήκες της ελληνικής οικονομίας».
Σήμερα και επίσημα τα έργα έχουν σταματήσει. Οι κατασκευαστικές εταιρίες που απαρτίζουν την κοινοπραξία έχουν παγώσει πλήρως το έργο, τα περισσότερα εργοτάξια έχουν κλείσει, μηχανήματα εκποιούνται ή μεταφέρονται, ενώ περισσότεροι από 2.800 εργαζόμενοι είτε έχουν ήδη απολυθεί είτε αναμένουν την απόλυσή τους έως το τέλος του μήνα. Παρά το γεγονός όμως ότι τα έργα έχουν σταματήσει η σύμβαση παραχώρησης με τις πολυεθνικές εταιρείες (VINCI, HOCHTIEF) και των μεγάλων εργολάβων (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), συνεχίζει την είσπραξη των ληστρικών διοδίων.
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι τα παιχνίδια των κατασκευαστών και το πάγωμα του έργου σημαίνει ότι ο δρόμος θα συνεχίζει να αποτελεί αρένα θανάτου για δεκάδες συμπολίτες μας και με δεδομένο ότι δεν εκτελείται κανένα έργο από αυτά που ήταν υποχρεωμένοι να εκτελέσουν και οι μόνοι που «εκτελούνται» είναι οι πολίτες, η είσπραξη όμως των διοδίων συνεχίζεται να γίνεται, ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο αρμόδιος Υπουργός: 1. Γιατί οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν διόδια για ένα έργο που έχει σταματήσει; 2. Γιατί οι πολίτες καλούνται να τηρούν τις προβλέψεις τις σύμβασης για τα διόδια από τη στιγμή που η κοινοπραξία έχει προχωρήσει σε πλήρη αθέτησή της; 3. Αφού το έργο έχει σταματήσει, τα χρήματα που εισπράττονται από τον Έλληνα φορολογούμενο που καταλήγουν; 4. Αν δεν ολοκληρωθούν τα έργα, πώς το κράτος θα πάρει πίσω τα λεφτά που έχουμε ήδη πληρώσει μέσω των διοδίων; 5. Θα πληρώσει η Ολυμπία Οδός ποινικές ρήτρες για αθέτηση συμβατικών της υποχρεώσεων;»