30/10/12

Κάνουν γραφεία ρατσιστικής βίας


Παρουσίαση Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τη Σύσταση Τμημάτων και Γραφείων Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας
Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Νικόλαος Δένδιας παρουσίασε σήμερα (29/10/2012) σε Συνέντευξη Τύπου που παρεχώρησε στους εκπροσώπους του Τύπου, το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση Τμημάτων και Γραφείων Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας.
Παρουσιάζοντας το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη τόνισε τα εξής:
«Θα ήθελα να σας ενημερώσω σήμερα για την υπογραφή ενός Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο δημιουργούνται Τμήματα αντιμετώπισης της ρατσιστικής βίας στις Υποδιευθύνσεις Κρατικής Ασφάλειας Αθηνών και Θεσσαλονίκης καταρχάς, καθώς επίσης και αντίστοιχα Γραφεία στις 5 Υποδιευθύνσεις της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, καθώς και σε όλες τις Υποδιευθύνσεις και τα Τμήματα Ασφαλείας των Νομών της Χώρας. Αυτό σε επιχειρησιακό επίπεδο.
Επίσης σε επιτελικό επίπεδο, αναλαμβάνει τον επιτελικό ρόλο το Πρώτο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτιστικών Ζητημάτων της Διεύθυνσης Κρατικής Ασφαλείας του Υπουργείου, το οποίο μάλιστα και σημειολογικά μετονομάζεται σε Τμήμα Κοινωνικών Ζητημάτων και Αντιμετώπισης Ρατσισμού. Με το Προεδρικό Διάταγμα αυτό ρυθμίζονται διάφορα επιμέρους ζητήματα, όπως η δημιουργία κοινής τηλεφωνικής γραμμής καταγγελιών και ενημέρωσης στα θέματα ρατσιστικής βίας. Οφείλω να σας πω ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν τα συγκεκριμένα Τμήματα και Γραφεία να αποτελέσουν Τμήματα του Προεδρικού Διατάγματος και του Νόμου για τη συνολική αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας. Κρίθηκε όμως ότι πρέπει να υλοποιηθεί η σχετική πρόβλεψη νωρίτερα, ακριβώς λόγω των συνθηκών που αντιμετωπίζουμε.

Από εκεί και πέρα, εκτός από το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα, υπεγράφη διαταγή από τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας, με την οποία ανατίθεται ρητά στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων, όπως επιλαμβάνεται των καταγγελιών, που αφορούν οποιαδήποτε περίπτωση που αφορά την Ελληνική Αστυνομία, με άμεση προτεραιότητα, με απολύτως άμεση προτεραιότητα. Και επίσης, σχεδιάζεται η τροποποίηση του Νόμου 3938/2011, ενός θετικού νομοθετήματος, το οποίο προέβλεπε τη σύσταση των Γραφείων Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας, ώστε να καταστεί πιο ευέλικτο. Διότι ο τρόπος με τον οποίο είχε συσταθεί, το συγκεκριμένο Γραφείο, έχει οδηγήσει κατ΄ ουσία στη μη λειτουργία του και ούτως ή άλλως ο τρόπος με τον οποίο προέβλεπε να γίνονται οι καταγγελίες, δηλαδή να είναι επώνυμες, γραπτές, να γίνονται ή στην Υπηρεσία ή στα ΚΕΠ, είτε αυτοπροσώπως, είτε μέσω πληρεξούσιου δικηγόρου, δημιουργεί κατά την κρίση μας δυσκολία σε αυτούς τους οποίους θέλουν να καταγγείλουν τέτοιου είδους περιστατικά.
Μαζί με τον νόμο που θα έρθει ελπίζω πριν από τα Χριστούγεννα και που θα αφορά την αναδιάρθρωση του Υπουργείου, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, θα υπάρξει πρόβλεψη τροποποίησης του  Νόμου 3938/2011 για τη διευκόλυνση των καταγγελιών και τη μεγαλύτερη ευελιξία αυτού του Γραφείου, το οποίο πρέπει επιτέλους να λειτουργήσει. Θέλω επίσης να σας πω, ότι για τη σύσταση των συγκεκριμένων Τμημάτων ελήφθησαν σοβαρότατα υπ’ όψιν οι υποδείξεις της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, οι οποίες έχουν γίνει στον Πρωθυπουργό της Ελλάδος, τον κ. Αντώνη Σαμαρά.
Βεβαίως, γιατί θέλω να είμαι δίκαιος απέναντι στα πράγματα, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι η χώρα δεν υστερείτο νομικού οπλοστασίου για τα θέματα, που αφορούν τη ρατσιστική βία. Υπήρχε καταρχήν και υπάρχει ο Νόμος 927/1979, υπό πρωθυπουργίας του αειμνήστου Κωνσταντίνου Καραμανλή, με τον οποίο ρητά υπήρχε πρόβλεψη για κάτι τέτοιο. Υπάρχει ο Νόμος 3719 /2008, το άρθρο 23 επί Πρωθυπουργίας του Κώστα Καραμανλή, όπου οι πράξεις από μίσος εθνικό, φυλετικό, θρησκευτικό, συνιστούν επιβαρυντική περίσταση στην επιμέτρηση της ποινής. Και επίσης εκτός από την απόφαση πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, του 2008, η οποία ελήφθη υπόψη για τον Νόμο 3938 που σας είπα πριν. Υπάρχει και το Προεδρικό Διάταγμα 254 του 2004, το οποίο είναι ο Κώδικας Δεοντολογίας του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, επί τη βάσει του οποίου ο αστυνομικός οφείλει να ενεργεί κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων του με βάση τις αρχές της νομιμότητας, αυτό είναι αυτονόητο, αλλά και της ίσης μεταχείρισης και του σεβασμού της διαφορετικότητας των ατόμων.
Όλα αυτά τα οποία υπήρχαν είναι ένα θεσμικό οπλοστάσιο. Κρίθηκε όμως ότι θα πρέπει και να εξειδικευτεί και επίσης να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία. Έχουμε κάνει πλήρη σχεδιασμό για τη λειτουργία αυτών των Τμημάτων και μόλις το Συμβούλιο της Επικρατείας ολοκληρώσει την επεξεργασία του Προεδρικού Διατάγματος και υπογραφεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας είμαστε έτοιμοι, σε άμεσο χρόνο, να υλοποιήσουμε την πρόβλεψη αυτή για να αντιμετωπίσουμε κάτι, το οποίο αποτελεί μείζονα στόχο και της Κυβέρνησης και της Πολιτικής και της Φυσικής Ηγεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας. Σας ευχαριστώ πολύ».

Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ανέφερε  στις ερωτήσεις δημοσιογράφων
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ σχετικό είναι, αλλά δια της πλαγίας. Έχει αναπτυχθεί μια φιλολογία το τελευταίο χρονικό διάστημα σε σχέση με το αν θα πρέπει η Χρυσή Αυγή να τεθεί εκτός νόμου (Σημείωση: ερώτηση εκτός μικροφώνου)…   Το δεύτερο είναι για τα βασανιστήρια, εκεί υπάρχουν κάποια ιατροδικαστικά πορίσματα. Είπατε ότι έχει ξεκινήσει μια έρευνα (Σημείωση: ερώτηση εκτός μικροφώνου) …. Και τρίτον για τα βασανιστήρια στη ΓΑΔΑ και στο αστυνομικό τμήμα στον Πειραιά (Σημείωση: ερώτηση εκτός μικροφώνου). 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μου επιτρέψετε να θεωρήσω ότι το πρώτο δεν είναι σχετικό. Είναι κατά συνέπεια θέμα στο οποίο δεν πρόκειται να τοποθετηθώ. Θα περιοριστώ στο δεύτερο. Έχει για μένα προσωπικά μια σημασία πέραν από την ευρύτερη που είμαι σίγουρος ότι έχει και για σας. Στο θέμα της καταγγελίας των φερομένων ως βασανισθέντων. Είχε διεξαχθεί έρευνα και είχα πει τότε αφού μου γνωρίστηκαν τα αποτελέσματα το εξής. Ότι δεν υπήρχε θέμα, αν θυμάστε, κατηγγέλθησαν βασανισμοί με ηλεκτροσόκ και κάψιμο με αναπτήρα. Είχα πει τότε ότι από αυτά τα οποία μου ελέχθησαν δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Και είχα επίσης προλέξει κάτι το οποίο επιβεβαιώθηκε απολύτως από τις ιατροδικαστικές εκθέσεις, οι οποίες κυκλοφόρησαν, ότι οι ιατροδικαστικές εκθέσεις δεν θα βρουν σύμφωνα με όσα μου λέγονται στοιχεία που να δείχνουν ότι τα άτομα αυτά υπέστησαν ηλεκτροσόκ ή τα άτομα αυτά βασανίστηκαν με κάψιμο από αναπτήρες ή με κάψιμο από οποιοδήποτε άλλο πράγμα. Αυτό επιβεβαιώθηκε απολύτως. Βεβαίως ως ανεμένετο οι ιατροδικαστικές εκθέσεις έχουν αναφορά σε στοιχεία μωλώπων, χτυπημάτων κτλ. Αυτό ήταν απολύτως αναμενόμενο, δεδομένου ότι πρώτον είχε προηγηθεί η σύγκρουση με ακροδεξιά στοιχεία από τα οποία μάλιστα δύο είχαν καταλήξει στο νοσοκομείο και δεύτερον οι συγκεκριμένοι συνελήφθησαν μετά από αντίσταση. Άρα είναι προφανές ότι τουλάχιστον τμήμα των καταγγελιών είναι απολύτως ψευδές. Από κει και πέρα για το υπόλοιπο ας αποφανθεί η δικαιοσύνη. Δεν είναι θέμα δικό μου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και για τον Πειραιά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είπα ότι θα απαντήσω μόνο σε μία από τις τρεις και ακριβώς επειδή και για μένα έχει μία σπουδαιότητα. Η συγκεκριμένη συζήτηση έχει να κάνει με το Προεδρικό Διάταγμα και το θέμα της ρατσιστικής βίας. Θα σας παρακαλέσω να περιοριστούμε σε αυτό. Είμαι απολύτως στη διάθεσή σας αν θέλετε να κανονίσουμε τις προσεχείς ημέρες να επεκταθούμε σε οτιδήποτε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή αναφερθήκατε κ. Υπουργέ και είπατε ότι έχετε δώσει εντολή καταγγελίες να διερευνώνται αμέσως από το Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων. Αναφέρεστε σε καταγγελίες που θα έχουν να κάνουν με Αστυνομικούς και να το προχωρήσω και λίγο περισσότερο; Σκέφτεστε ενδεχομένως να τροποποιήσετε και να είναι οι τιμωρίες για τους Αστυνομικούς, όταν αποδεικνύεται ότι έχουν να κάνουν με ρατσιστική βία πιο αυστηρές; Θέλετε δηλαδή να το προχωρήσετε λίγο περισσότερο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχήν ορθά αντιληφθήκατε, αυτό το οποίο είπα. Υπάρχει αν μου το επιτρέψετε να επαναλάβω, ήδη εντολή του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας προς τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων με ακριβώς αυτό το περιεχόμενο, την άμεση και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα έρευνα. Βεβαίως, σε περιπτώσεις στις οποίες υφίσταται ζήτημα ανάμειξης στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας και η πολιτική πρόθεση του Υπουργείου είναι σε αυτές τις περιπτώσεις να οδηγήσει το πράγμα στον απόλυτο κολασμό. Νομίζω ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει μέχρι και την απόταξη, κατά συνέπεια δεν είμαι σίγουρος ότι χρειάζεται τροποποίηση. Νομίζω ότι τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας εφόσον ορθά εφαρμοστούν είναι απολύτως επαρκή. Ελπίζω βέβαια ότι δεν θα χρειαστεί, αλλά η πολιτική βούληση είναι απολύτως αυτή και αυτό έχει γίνει ξεκάθαρο προς κάθε κατεύθυνση και εντός της Ελληνικής Αστυνομίας και προς την ελληνική κοινωνία γενικότερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν φήμες από τα ελληνικά και ξένα Media ότι υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό αστυνομικών που ψηφίζουνε Χρυσή Αυγή. Ακριβώς το κόμμα από το οποίο προσπαθούμε να προστατέψουμε τους ξένους. Πώς το σχολιάζετε αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι όπως σε κάθε χώρα του πολιτισμένου κόσμου έτσι και στην Ελλάδα δεν δικαιούται ο πολιτικός προϊστάμενος ούτε να γνωρίζει, ούτε να ελέγχει τις πολιτικές πεποιθήσεις των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας. Αυτό το οποίο αφορά το Υπουργείο και σ’ αυτό θα είμαστε απόλυτοι,  είναι η συμπεριφορά των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας. Σε αυτό αναμένουμε από τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας να εκτελέσουν απολύτως το καθήκον τους, όπως αυτό προσδιορίζεται από το Σύνταγμα, τους νόμους και τους εσωτερικούς κανονισμούς. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί οποιαδήποτε παρέκκλιση, από αυτό το πλαίσιο, το οποίο σας περιέγραψα, οφείλω να σας πω ότι δεν θα υπάρξει η παραμικρή επιείκεια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ με όλο το σεβασμό θέλω να σας πω ότι η πρώτη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου όσον αφορά τη Χρυσή Αυγή είναι εντός θέματος και θα σας εξηγήσω γιατί. Δημιουργείται μία νέα Υπηρεσία για την αντιμετώπιση της ρατσιστικής βίας και έχουμε ένα μόρφωμα πολιτικό, το οποίο καταγγέλλεται από όλες τις πλευρές ότι είναι φορέας ρατσιστικής βίας. Εφόσον οι υφιστάμενοι σας, μία, δύο και τρεις φορές, σας υποβάλλουν αναφορές ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με εγκληματικές δραστηριότητες, εσείς ως πολιτικός προϊστάμενος δεν θα δώσετε, δεν δικαιούστε να πάρετε θέση αν αυτό το μόρφωμα το πολιτικό που επιδίδεται σε εγκληματικές συμπεριφορές πρέπει να τεθεί εκτός νόμου ή όχι; Ή διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλον εδώ μέσα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άλλη ερώτηση. Αυτή ήταν τοποθέτηση σεβαστή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι ερώτηση. Να μου απαντήσετε αν έχετε τέτοιες αναφορές για εγκληματικά συμβάντα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην ερώτηση σας και με το ύφος που διατυπώθηκε, θα μου επιτρέψετε να μην απαντήσω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με ποιο πράγμα, δεν κατάλαβα, το ύφος;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην ερώτηση σας ναι και με το ύφος που διατυπώθηκε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι έχει το ύφος μου; Θα μας ελέγξετε και για το ύφος μας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν σας ελέγχω για τίποτα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σύμφωνα με το δίκτυο καταγραφής ρατσιστικών επιθέσεων, που το αποτελούν 23 οργανώσεις για την καταγραφή των περιστατικών ρατσιστικής βίας, πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στην συμπεριφορά των αστυνομικών που συμμετέχουν, ως συμπεριφορά δηλαδή, σε κρούσματα ρατσιστικής βίας αλλά και στην καταγραφή των περιστατικών. Δηλαδή όταν πάει ένας που έχει υποστεί ρατσιστική βία, η αντιμετώπιση από το τμήμα είναι συνήθως,  να το πω  αδιαφορία επιεικώς. Γι’ αυτό, τι προβλέπεται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας απαντήσω αμέσως. Στο άρθρο 3 παράγραφος ιε’, ανατίθεται στο καινούργιο τμήμα και στα καινούργια γραφεία, η τήρηση στατιστικών στοιχείων και η συνολική εποπτεία επί του θέματος αυτού, επί του οποίου αναφέρεστε, ώστε να μπορούμε να έχουμε αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία και γι’ αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγνώμη, να συμπληρώσω. Για αυτές τις καταγγελίες που υπάρχουν μέχρι τώρα, προβλέπεται κάτι; Δηλαδή, υπάρχουν καταγγελίες επώνυμες και διασταυρωμένες, ότι άνθρωποι που πήγαν στα αστυνομικά τμήματα, είναι συγκεκριμένα τα αστυνομικά τμήματα που πηγαίνουν λόγω εντοπιότητας, και δεν τους δέχτηκαν. Δεν δέχτηκαν ή ας πούμε αντί για ρατσιστική βία έγραψαν κλοπή. Σας λέω ένα παράδειγμα. Γι’ αυτά προβλέπεται κάτι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε. Το γεγονός ότι συνιστούμε μια καινούργια Υπηρεσία, δεν σημαίνει ότι ο χρόνος ενέργειας της είναι ακριβώς από την ημέρα που υπογράφεται το Προεδρικό Διάταγμα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και άρα υπάρχει κάτι που να την εμποδίζει να επιληφθεί οποιοδήποτε γεγονός έχει συμβεί σε προηγούμενο χρόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε συνέχεια της ερώτησης της συναδέλφου Μαρίας Ψαρά, θέλω να ρωτήσω το εξής: Λέτε για τα στατιστικά στοιχεία. Θα γνωρίζετε πολύ καλά από το προσωπικό της Αστυνομίας ότι σχεδόν 8 στις 10 καταγγελίες για ρατσιστική βία, δεν καταγγέλλονται διότι τα θύματα είναι μη νόμιμοι μετανάστες στη χώρα και φοβούνται ότι αν τυχόν πάνε είτε στην Κρατική Ασφάλεια, είτε σε κάποιο τοπικό αστυνομικό τμήμα και δηλώσουν αυτού του είδους τα περιστατικά, η επόμενη κατάληξη θα είναι να βρεθούν στα κρατητήρια με τη διαδικασία της απέλασης και έτσι αρκετοί είναι αυτοί που φοβούνται να τα καταγγείλουν γιατί φοβούνται ποια συνέχεια θα ακολουθηθεί. Υπάρχει πρόβλεψη, σε περίπτωση που μη νόμιμος μετανάστης καταγγείλει τέτοιο περιστατικό να τύχει κάποιας προστασίας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς επειδή αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά ότι υπάρχει θέμα σ’ αυτό το οποίο λέτε, προβλέπουμε την τροποποίηση, καταρχήν ως προς τα συγκεκριμένα τμήματα που δημιουργούνται τώρα και τα γραφεία, δεν απαιτείται η καταγγελία να είναι επώνυμη, δεν απαιτείται η φυσική παρουσία, δεν απαιτείται πληρεξούσιο, δεν απαιτείται δηλαδή καμία από αυτές τις προϋποθέσεις, τις οποίες είχε ο Νόμος 3938/2011. Και για το Νόμο 3938/2011 που αφορά το γραφείο αντιμετώπισης, δηλαδή και σε αυτή την περίπτωση σας είπα προηγουμένως, και επιτρέψτε μου παρακαλώ με την ευκαιρία που μου δίνεται να επαναλάβω ότι και εδώ θα τροποποιήσουμε τις διατάξεις, διότι κρίνουμε ότι με τον τρόπο με τον οποίο έχουν διατυπωθεί, όχι από κακή πρόθεση, αλλά είναι μη αποτελεσματικές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λοιπόν, εγώ θα σας επιστρέψω στους 15 συλληφθέντες σε αυτή την υπόθεση. Θα ήθελα να ρωτήσω, αν έχετε προβεί, αν έχετε κάνει ήδη την αγωγή στην Guardian, την οποία είχατε προαναγγείλει από το βήμα της Βουλής; Δεδομένου ότι λέτε σήμερα ότι για άλλη μια φορά δεν επιβεβαιώνεται στην ιατροδικαστική το τέιζερ, παρότι δημοσιεύεται σε προχθεσινό φύλλο μας το ότι υπάρχει τέιζερ, βάσει της ιατροδικαστικής. Έχετε κάνει ήδη την αγωγή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχήν όπως είμαι βέβαιος ότι ξέρετε και με την ευκαιρία θα το επαναλάβω, εγώ δεν μπορώ να κάνω προσωπικά αγωγές. Ανέφερα,  δείτε τα πρακτικά της Βουλής,  ότι αυτό είναι θέμα, το οποίο θα παραπεμφθεί στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και αυτό θα γίνει. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που εκπροσωπεί νομικά το Ελληνικό Δημόσιο, θα κρίνει αν και κατά πόσο θα προχωρήσει σε κάτι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μας αναφέρατε για την δημιουργία των γραφείων αντιμετώπισης ρατσιστικής βίας, καμία αντίρρηση. Όμως είμαι υποχρεωμένος να σας θέσω την εξής ερώτηση. Τον Δεκέμβριο θα υπογράψετε τη συμφωνία «Δουβλίνο 3» η οποία όπως ξέρετε και εσείς και το έχει πει και ο κύριος πρωθυπουργός είναι τρις χειρότερη από τις προηγούμενες. Ένα αυτό. Και δεύτερον ήθελα να σας ρωτήσω: πως είναι δυνατόν εφόσον δεν έχετε ουσιαστικά μεταναστευτική πολιτική ούτε η δική σας κυβέρνηση ούτε οι προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ σε συγκεκριμένα θέματα σε σχέση με τα άλλα κράτη, πώς θα αντιμετωπίσετε την ρατσιστική βία τη στιγμή που θα αυξάνεται ο αριθμός των μεταναστών που θα έρχεται στην Ελλάδα; Και μη μου πείτε βέβαια για τον Έβρο, τα έχω γράψει. Βλέπω χαμογελάτε, αυτό είναι πολύ ευχάριστο σημαίνει ότι θα απαντήσετε, θα έχετε έτοιμη την απάντηση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάμε από την αρχή. Το «Δουβλίνο 2» αφορά τα θέματα του ασύλου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: «Το Δουβλίνο 3» σας είπα εγώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αναφέρομαι στο «Δουβλίνο 2»,  το «Δουβλίνο 3» δεν έχει βγει ακόμη. Ούτως η αλλιώς αναφέρονται μόνον στα θέματα του ασύλου και σε τίποτα άλλο πέραν αυτού. Η θέση - αυτό παρακαλώ  θεωρώ ότι και αυτό είναι εκτός της συζήτησης που κάνουμε σήμερα αλλά μου επιτρέπετε να το ξεκαθαρίσω και βάσει της ευκαιρίας που μου δίνετε για να μην υπάρξουν συγχύσεις - δεν αναφέρεται συνολικά στα θέματα παράνομης μετανάστευσης, αναφέρεται μόνον στα θέματα ασύλου. Κατά συνέπεια εδώ θα μου επιτρέψετε πάλι να πω σχετική σημασία έχει. Χαμογέλασα γιατί, γιατί όλο το σκεπτικό της δεύτερης ερώτησής σας βασίστηκε στο ότι η κυβέρνηση στερείται μεταναστευτικής πολιτικής.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να μην σας στεναχωρώ είπα και για την προηγούμενη κυβέρνηση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν νομίζω ότι με ανακουφίσατε ιδιαίτερα με αυτό. Ευχαριστώ για την ευγένεια, θα μου επιτρέψετε όμως να σας πω ότι επ’ αυτού δεν συμφωνώ καθόλου. Θεωρώ ότι έχουμε μια σαφέστατη πολιτική, αυτή άλλωστε σε ένα μεγάλο βαθμό επαινέθηκε από το Συμβούλιο Υπουργών, εδώ και δυο τρεις μέρες, με την παρουσία της Επιτρόπου στο Λουξεμβούργο. Θα την αναθεωρήσουμε με το νέο action plan που ετοιμάζουμε και θα υποβάλουμε. Νομίζω ότι η χώρα έχει μεταναστευτική πολιτική και είναι και η μόνη, η οποία μπορεί να αντιμετωπίσει- αν και όχι άμεσα. Όποιος ισχυρίζεται ότι ξέρει μαγικά νομίζω ζει σε έναν άλλο κόσμο, είναι ένα δυσχερέστατο θέμα, θα πάρει χρόνια- αλλά εν πάση περιπτώσει υπάρχει δυνατότητα αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος.
Παρέμβαση από την Επιστημονική Συνεργάτιδα της  Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του ανθρώπου, κ. Τίνα Σταυρινάκη: Χαιρόμαστε για την νομοθετική πρωτοβουλία και επίσης ευχαριστούμε, χαιρόμαστε που λάβατε υπόψη και ακριβώς τις προτάσεις μας. Η Εθνική Επιτροπή έχει αναπτύξει ένα πλέγμα δραστηριοτήτων σε αυτό ακριβώς το ζήτημα αντιλαμβανόμενη τη σπουδαιότητα του ζητήματος. Όπως αναφέρθηκε το δίκτυο καταγραφής περιστατικών ρατσιστικής βίας, το οποίο έχει δημιουργηθεί με πρωτοβουλία της Εθνικής Επιτροπής για τα δικαιώματα του ανθρώπου και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα τα περιστατικά και τα συμπεράσματά του για το 2012. Έχουμε υιοθετήσει μια σειρά λεπτομερών προτάσεων και για τη διαχείριση του εγκλήματος από την Αστυνομία. Θα σας τις θέσουμε υπόψη πολύ σύντομα, και είμαστε στη διάθεση σας για να το συζητήσουμε πολύ πιο λεπτομερώς. Ευχαριστώ πάρα πολύ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και εγώ σας ευχαριστώ θερμά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλησπέρα και από εμένα. Δυο ερωτήσεις πολύ σύντομα. Η πρώτη αφορά σε αυτό που είπατε πιο πριν. Έχω μια απορία. Εάν λάβουμε ως δεδομένο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε, σε ποιο θέμα αναφέρεστε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αναφέρομαι στην προσπάθεια που κάνετε με την, ας το πούμε, την εφαρμογή ή αν θέλετε συνειδητοποίηση των αστυνομικών να καταλάβουν ότι πρέπει να τηρούν τον Νόμο. Θέλω λοιπόν να ρωτήσω το εξής. Αν λάβουμε ως δεδομένο, υποθετικά, ότι η Χρυσή Αυγή έχει μεγάλη διεισδυτικότητα στην Ελληνική Αστυνομία, πώς περιμένετε να περάσουν οι εντολές σας στο μέσο αστυνομικό; Εν ολίγοις ανησυχείτε ότι αυτό που πάτε να κάνετε θα παραμείνει απλώς ένα κενό χαρτί διότι οι μάχιμοι αστυνομικοί, αυτοί που είναι στο δρόμο θα βρούνε τρόπους ή δεν θα θελήσουν να εφαρμόσουν την εντολή σας. Και δεύτερη ερώτηση, είπατε προηγουμένως, διαβάζω ακριβώς την φράση σας, σχετικά με τις καταγγελίες των 15 για βασανισμούς ότι τμήμα των καταγγελιών τους είναι ψευδές. Επειδή φαντάζομαι ότι μιλάμε όλοι καλά ελληνικά τμήμα των καταγγελιών τους είναι ψευδές σημαίνει ότι ένα μέρος αυτών που είπαν δεν είναι αλήθεια. Άρα, εμμέσως πλην σαφώς αποδέχεστε ότι κάποιο άλλο είναι αλήθεια; Ευχαριστώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας απαντήσω και στα δυο. Να απαντήσω πρώτα στο δεύτερο που είναι ευκολότερο. Αναφέρθηκα ρητά στο ότι για το υπόλοιπο θέμα υπάρχει δικαστική έρευνα, είπα όμως απλώς, εγώ δεν διευκρίνισα, δεν ήρθα εδώ για να μιλήσω για το θέμα των 15. Ήρθα για να διευκρινίσω την δική μου στάση απέναντι στο ζήτημα επί τη βάσει προηγούμενων τοποθετήσεων μου που αφορούν ένα στοιχείο, το θέμα των ηλεκτροσόκ και το θέμα των βασανιστηρίων με αναπτήρα. Διότι αυτό στα δικά μου αυτιά, φαντάζομαι και στα δικά σας, είναι ιδιαιτέρως απεχθές. Ιδιαιτέρως απεχθές. Αναφέρθηκα λοιπόν στο ότι δεν επιβεβαιώθηκε αυτό το στοιχείο. Κατά τα λοιπά, δεν πρόκειται εγώ να παραστήσω τον ανακριτικό υπάλληλο, δεν είναι δουλειά μου. Υπάρχει μια διαδικασία εν εξελίξει, είπα απλώς ότι όσον αφορά αυτό το στοιχείο η καταγγελία είναι ψευδής. Από κει και πέρα, επίσης σχολίασα ότι όσον αφορά χτυπήματα κ.τ.λ.-αυτά καταρχήν είναι αναμενόμενα δεδομένου του ιστορικού της συγκεκριμένης υπόθεσης-από κει και πέρα όμως ξαναλέω εγώ δεν είμαι ανακριτικός υπάλληλος και δεν πρόκειται να υποκαταστήσω κανέναν σε αυτό το ρόλο. Ούτε τη Δικαιοσύνη, ούτε τα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας. Δεν λέω ότι το υπόλοιπο είναι αληθές. Δεν σχολιάζω καθόλου. Τελειώνουμε με αυτό. Πάμε τώρα στο άλλο θέμα το οποίο... Ξέρετε η ερώτησή σας διατυπώνεται βάσει μιας υπόθεσης εργασίας. Ότι ένα μεγάλο τμήμα της Ελληνικής Αστυνομίας, όχι απλώς έχει ψηφίσει τη Χρυσή Αυγή, πάτε ένα βήμα παραπέρα. Αποτελείται από ενεργά στελέχη της Χρυσής Αυγής...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μου επιτρέψετε, δεν είπα αυτό. Είπα ότι η Χρυσή Αυγή τυγχάνει αποδοχής. Δεν είπα ότι οι άνθρωποι αυτοί που είναι στο δρόμο θα είναι και μέλη της Χρυσής Αυγής.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ λοιπόν καταρχήν δεν είμαι καθόλου έτοιμος να προσυπογράψω αυτή την υπόθεση εργασίας. Παρακαλώ το γεγονός το οποίο λέω και είμαι υποχρεωμένος να επαναλάβω, ότι δεν έχω κανένα δικαίωμα, κανένα απολύτως δικαίωμα να ελέγχω τα πολιτικά φρονήματα οποιουδήποτε στελέχους της Ελληνικής Αστυνομίας, όποια και αν είναι αυτά, ανεξαρτήτως κόμματος, Χρυσή Αυγή, Νέα Δημοκρατία, Ανεξάρτητοι Έλληνες, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ., Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος, ΔΗΜΑΡ, οτιδήποτε άλλο. Είναι απόλυτο δικαίωμα των Ελλήνων πολιτών να ψηφίζουν ό,τι θέλουν.  Είναι απόλυτη όμως συνταγματική και νομική υποχρέωση των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας να τηρούν το Σύνταγμα, τους νόμους και τους κανονισμούς. Επ’ αυτού δίδονται οι εντολές, εντός αυτού του πλαισίου και εντός αυτού υπάρχει και ο έλεγχος εάν αυτές δεν τηρηθούν. Επειδή δεν χρειάζεται να επεκταθώ περισσότερο καταλήγω λέγοντας το εξής: Οιοσδήποτε, ανεξαρτήτως της επίκλησης παραβαίνει το Σύνταγμα και τη νομιμότητα, θα τιμωρείται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λυπάμαι που διακόπτω. Απλά με τα ζητήματα που έθιξε ο συνάδελφος υπάρχει μια εξέλιξη. Μόλις με ειδοποίησαν ότι ανεστάλη η εκπομπή του Αρβανίτη το πρωί, κατόπιν αναφοράς στην υπόθεση των 15 και την αναφορά που έκανε στην εφημερίδα και στη δημοσίευση των στοιχείων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτή η εξέλιξη τι συνιστά  για την υπόθεση που συζητάμε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς σχολιάζετε αυτό το ζήτημα; Ανεστάλη πριν από λίγο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιο ζήτημα να σχολιάσω ακριβώς;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την αναστολή της εκπομπής ενός ανθρώπου που αναφέρθηκε σε ένα δημοσίευμα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σχολιάσω εγώ αναστολή εκπομπής;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Φυσικά αφού το δημοσίευμα αφορά άμεσα το Yπουργείο. Γι’ αυτό σας ρωτάω. Αλλιώς θα ρωτούσα αλλού.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλώς. Εσείς μπορείτε να με ρωτάτε ό,τι θέλετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Yπουργέ επειδή τόση ώρα συζητάμε για τη ρατσιστική βία μπορείτε να μας πείτε πόσο μεγάλη είναι τελικά αυτή ρατσιστική βία και σε τι βαθμό σας ανησυχεί; Δηλαδή μπορούμε να πούμε μέσα στα όρια του κόκκινου συναγερμού;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Παρασκευόπουλε θα μου επιτρέψετε να είμαι ειλικρινής απέναντι σας. Με ρωτάτε δυο πράγματα. Πόσο μεγάλη είναι. Η απάντηση είναι: ακριβή στατιστικά στοιχεία δεν έχω και κατά συνέπεια δεν έχω πρόθεση να τα δώσω γιατί πιθανόν θα σας παραπληροφορήσω. Στο δεύτερο όμως αν με ρωτάτε αν με ανησυχεί σας απαντώ ειλικρινώς, ναι με ανησυχεί πάρα πολύ. Εάν δεν με ανησυχούσε πάρα πολύ δεν θα έκανα αποσπασματική ρύθμιση για τα τμήματα ρατσιστικής βίας. Η πρόθεση μου ήταν να ανακοινώσω όπως είναι το ορθό όλη την αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Πυροσβεστικής και του Υπουργείου σε ένα ενιαίο νομοθέτημα με τα Προεδρικά του Διατάγματα για να έχει δυνατότητα και το Ελληνικό Κοινοβούλιο και εσείς να τα κρίνετε συνολικά. Το γεγονός ότι αναγκάζομαι να φέρω 2 μήνες πιο πριν τη συγκεκριμένη ρύθμιση και να την ανακοινώσω και να την εφαρμόσουμε  αποσπασματικά είναι δηλωτικό της ανησυχίας, την οποία αισθάνομαι για αυτό το θέμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δύο διευκρινίσεις θα ήθελα γιατί δεν έχω καταλάβει. Για να εφαρμόσει ένας αστυνομικός το νόμο χρειάζεται ειδικό Προεδρικό Διάταγμα; Είναι η πρώτη. Και η δεύτερη ερώτηση που έχω να κάνω είναι: ύστερα από το γεγονός ότι κατά γενική ομολογία το βασικό αίτιο της έξαρσης ρατσιστικής βίας το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Ελλάδα είναι η ύπαρξη ενός πολιτικού μορφώματος ή ενός κοινοβουλευτικού κόμματος, φαντάζομαι ότι έχει άμεσο ρόλο με την αντιμετώπιση της ρατσιστικής βίας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλώς ευχαριστώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε επικαλεστεί τον Νόμο 3938 του 2011 που προέβλεπε τη σύσταση των γραφείων αστυνομικής αυθαιρεσίας. Εκεί αν θυμάμαι καλά προέβλεπε φυσική παρουσία του καταγγέλλοντα προκειμένου να πιστοποιηθεί το αδίκημα. Εδώ μιλάτε για κάποια τροποποίηση, μάλλον ότι δεν θα απαιτείται πλέον φυσική παρουσία του καταγγέλλοντα, αλλά τηλεφωνική ή έγγραφη καταγγελία του. Μπορούμε να εξηγήσουμε λίγο τον τρόπο; Δηλαδή ένας παράνομος μετανάστης που έρχεται να καταγγείλει ένα ρατσιστικό περιστατικό βίας για τον ίδιο. Πώς θα πιστοποιείται το αληθές της καταγγελίας του και πώς θα τεκμηριώνεται αν πρόκειται πράγματι για ρατσιστική βία ή όχι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω. Καταρχήν ορθά αναφερθήκατε στο τι προέβλεπε ο Νόμος 3938 του 2011 που προέβλεπε επώνυμη γραπτή καταγγελία ακόμα όμως και περισσότερο στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών αυτοπροσώπως ή με πληρεξούσιο δικηγόρου. Εμείς προβλέπουμε να υπάρξει γραμμή απευθείας κλήσεως, τριψήφια γραμμή το γνωρίζετε, η οποία νομίζουμε θα διευκολύνει εξαιρετικά. Από εκεί και πέρα η επαλήθευση της καταγγελίας θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι ξεφεύγει από την δική μου αρμοδιότητα. Aυτό αποτελεί κάτι το οποίο είναι επιχειρησιακό στοιχείο, που καλείται να υπηρετήσει το συγκεκριμένο τμήμα. Ελπίζω, πιστεύω ότι θα είναι αποτελεσματικό. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Υπουργέ θα υιοθετήσω τη θέση του κ. Σταυρακάκη, ότι πραγματικά διυλίζουμε τον κώνωπα. Πριν λίγους μήνες γνωρίζαμε ότι ο φάκελος που διατηρεί η Κρατική Ασφάλεια περιοριζόταν σε μία και μοναδική σελίδα. Καμία μα καμία  απολύτως αναφορά σε σχέση με τη ρατσιστική βία ή τίποτε άλλο. Το ερώτημα είναι απλό, αυτός ο φάκελός έχει διατεθεί (ερώτηση εκτός μικροφώνου); Γιατί πολύ σωστά και εμείς εδώ επισημαίνουμε ότι το πρόβλημα έχει συγκεκριμένο όνομα και συγκεκριμένη πηγή εκπόρευσης. Και το δεύτερο που ήθελα να ρωτήσω στο πνεύμα αυτό, αυτή είναι η αίσθηση, με στατιστικά στοιχεία θα καταπολεμηθεί ο ρατσισμός και η ρατσιστική βία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σεβαστό. Ως τοποθέτηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Όχι δεν είναι τοποθέτηση είναι ερώτημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Υπουργέ για όνομα του Θεού αν μας καλείτε… Συγγνώμη, αλλά είμαι οργισμένος με αυτά που βλέπω εδώ πέρα. Αν νομίζετε ότι εγώ θα έρχομαι προσωπικά για να ακούω τα λογύδρια σας, ως δημοσιογράφος μετά από 25 χρόνια που επισκέπτομαι αυτήν την αίθουσα κάνετε μεγάλο λάθος. Εδώ θα απαντάτε. Οφείλετε να απαντάτε πολιτικά. Είστε πολιτικός προϊστάμενος ενός Σώματος που οφείλει να προστατεύει όλο τον Ελληνικό Λαό και τους δημοσιογράφους  
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ ωραία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν θα έχει απάντηση κ. Υπουργέ:
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι κύριε Καραϊβάζ,  δεν θα έχει απάντηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορώ να ρωτήσω κάτι διευκρινιστικό; Στην ερώτηση του συναδέλφου του κ. Σπυρόπουλου, όσον αφορά τις καταγγελίες. Αν λοιπόν κ. Υπουργέ, κάποιος αλλοδαπός πάει ανώνυμα να καταγγείλει ότι έχει πέσει θύμα ρατσιστικής βίας, ερώτηση: έχει προβλεφθεί ας πούμε  αν αυτός είναι παράνομος ότι αναγκαστικά μέχρι να τελεσφορήσει η καταγγελία του και να δούμε τελικά τι έχει γίνει ότι μπορεί να μείνει στη χώρα έτσι; Και δεν μπορούμε να τον απελάσουμε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μου επιτρέψετε να σας πω, καταρχήν, ότι η απάντηση σε αυτό ξεφεύγει από τον κύκλο της δικής μου αρμοδιότητας,. Η στάθμιση δηλαδή της βασιμότητας ή της αβασιμότητας μιας ανώνυμης καταγγελίας ή μια επώνυμης δια τηλεφώνου καταγγελίας, εξαρτάται από το όργανο, το συγκεκριμένο τμήμα το οποίο δέχεται την καταγγελία. Από κει και πέρα εάν με ρωτάτε εάν το γεγονός της καταγγελίας θα συστήσει τρόπο διαιώνισης της παραμονής του οποιουδήποτε καταγγέλλοντος  στη χώρα, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι εάν γίνει αυτό, από εκεί και πέρα όπως έχουμε τώρα τις σωρηδόν αιτήσεις ασύλου θα έχουμε σωρηδόν καταγγελίες, οι οποίες θα απολήξουν στο πλήρες αδιέξοδο. Άρα καίτοι εκφεύγει του στενού κύκλου της νομοθετικής πρόβλεψης, πιστεύω ότι το τμήμα αυτό θα έχει έναν τρόπο να εξετάσει τα συγκεκριμένα θέματα. Εάν ρωτάτε όμως εμάς αν νομοθετικά  έχουμε διάθεση να δώσουμε παράταση παραμονής σε οποιονδήποτε απλώς και μόνο καταγγέλλει κάτι, όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορείτε να μας πείτε ποια ακριβώς είναι τα στοιχεία που σας οδήγησαν να επισπεύσετε και να φέρετε το Π.Δ. πιο μπροστά από την αναδιαμόρφωση, ποια στοιχεία; Είπατε ότι..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι προφανές ότι υπάρχει αύξηση του φαινόμενου. Δεν χρειαζόμαστε οποιοδήποτε άλλο εξωτερικό στοιχείο, τουλάχιστον εγώ, για να πειστούμε για αυτό. Εάν εσείς θεωρείτε, δεν απευθύνομαι σε σας, ότι γενικά ένα τμήμα της Ελληνικής κοινωνίας θεωρεί ότι δεν υπάρχει αύξηση του φαινομένου, τότε σε αυτό μαζί μου έχει μια διαφωνία, μαζί με την κυβέρνηση. Όμως εμείς θεωρούμε ότι υπάρχει αύξηση του φαινομένου και θεωρούμε ότι πρέπει άμεσα να υπάρξει και η αντιμετώπισή του. Και για αυτό θεωρήσαμε ότι πρέπει, παρά το ότι νομοτεχνικά αυτό δεν είναι σωστό, να προηγηθεί η σύσταση των συγκεκριμένων τμημάτων και η δημιουργία του συγκεκριμένου εκτελεστικού και επιτελικού μηχανισμού. Η κοινωνία θα το κρίνει αν καλώς ή κακώς πράττουμε. Εγώ θεωρώ ότι καλώς πράττουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιος φταίει για την αύξηση κ. Υπουργέ; Αναλαμβάνετε το μερίδιο ευθύνης που σας αναλογεί; Γελάτε ε; Να δούμε ποιος θα γελάσει τελευταίος…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ από ότι φαίνεται εσείς φοβόσαστε μήπως παρεκτραπούν οι αστυνομικοί αν κατάλαβα καλά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είπα κάτι τέτοιο. Το Π.Δ. με συγχωρείτε, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Εάν αυτό θέλετε να με ρωτήσετε μήπως σας διέκοψα 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, όχι παρακαλώ προηγείστε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν δύο, τρία διαφορετικά πράγματα. Να τα πάρουμε με τη σειρά για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις. Το πρώτο το Π.Δ. δεν αφορά τους αστυνομικούς. Το Π.Δ. αφορά την κοινωνία στο σύνολό της. Η διαταγή του Αρχηγού της Αστυνομίας στο Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων προφανώς αφορά τους αστυνομικούς. Κι από εκεί και πέρα, η τροποποίηση του Νόμου 3938/2011 αφορά πάλι την κοινωνία στο σύνολό της. Είναι σαφές;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σαφές κ. Υπουργέ αλλά είμαι υποχρεωμένος μετά την ερώτηση που σας έκανε ο κ. Σταυρακάκης, που δικαίωμά  σας να μην απαντήσετε, ευθύνες δεν έχετε εσείς οι πολιτικοί; Οι πολιτικοί το νομοθετείτε, οι προηγούμενες κυβερνήσεις σημερινές κ.τ.λ. Γιατί αποφεύγετε να πείτε κι εσείς τις δικές σας ευθύνες; Με συγχωρείτε, μεταξύ μας είμαστε εδώ πέρα, εσείς λέτε την άποψή σας, εγώ θα την σχολιάσω…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχετε λίγο μία ιδιόρρυθμη άποψη του μεταξύ μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προς Θεού, δε πάω να σας πάρω τον υπουργικό σας θώκο, ούτε με ενδιαφέρει. Δεν είμαι πολιτικός. Δημοσιογράφος είμαι. Αλλά ο συνάδελφος ο κ. Σταυρακάκης σας έκανε μία ερώτηση, η οποία… κι εγώ στο ίδιο επίπεδο είμαι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο οποιοσδήποτε συνάδελφός σας δε νομίζω ότι χρειάζεται… Πάμε, περαιτέρω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μία σύντομη ερώτηση. Όταν θα κάνει κάποιος την καταγγελία, ποιος, πώς θα λειτουργεί ακριβώς ο μηχανισμός; Τι γίνεται μετά δηλαδή; Μπορείτε να μας περιγράψετε επιγραμματικά το πώς έχετε φανταστεί το μηχανισμό, τι διαδικασία; Γιατί, επειδή ακριβώς τα περισσότερα θύματα είναι όντως…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό δε χρειάζεται να σας το περιγράψω εγώ υπό την εξής έννοια. Είναι το αυτό με ό,τι ισχύει για οποιοδήποτε άλλο περιστατικό παράβασης του νόμου. Ποια είναι η διαφορά εδώ; Ότι εδώ δημιουργούμε ένα τμήμα εξειδικευμένο σε αυτή τη παράβαση του νόμου και δεν αφήνουμε… Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο. Επειδή κρίνουμε ότι η έννομη τάξη στη χώρα απειλείται από αυτά τα συγκεκριμένα αδικήματα σε αυτή τη φάση, δημιουργούμε ένα συγκεκριμένο τμήμα, με εξειδίκευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο, για να μπορεί να δέχεται οποιαδήποτε καταγγελία. Δεν σημαίνει αυτό ότι αλλάζουμε τη διαδικασία που ακολουθείται, διότι κάτι τέτοιο θα ήταν αυτονόητα παράνομο και αναποτελεσματικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επομένως τα θύματα τα οποία δεν έχουνε νομιμοποιητικά έγγραφα θα συλλαμβάνονται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τώρα με ρωτάτε κάτι το οποίο εξήγησα και προηγουμένως. Είπα ότι ούτε η φυσική παρουσία, ούτε το πληρεξούσιο, ούτε οτιδήποτε άλλο είναι απαραίτητο, κατά συνέπεια μπορούν να υποβάλλουν την καταγγελία κατά τρόπο, που να μην καθιστά δυνατή και τη σύλληψή τους. Από εκεί και πέρα, όμως, σας ξαναλέω για να είμαστε ξεκάθαροι. Αυτό δεν σημαίνει ότι οποιοσδήποτε καταγγέλλει κάτι, θα μπορεί εσαεί να παραμένει στη χώρα, βασιζόμενος στην καταγγελία που έχει κάνει. Νομίζω το έχουμε ολοκληρώσει. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.