26/6/14

Κάτι τρέχει με το ναρκωφορτίο

 

Τα μεγάλα ερωτηματικά για το μεγάλο φορτίο ηρωίνης
 
Πώς είναι δυνατόν να υπήρξαν τρεις έλεγχοι από κρατικές αρχές και δύο επισκευές στο πλοίο μεταφοράς ηρωίνης «Noor One» χωρίς ουδείς να αντιληφθεί ούτε γραμμάριο από τους δύο ογκώδεις τόνους της ναρκωτικής ουσίας; Ποιος είναι ο ρόλος ενός Ιρανού που εμφανίζεται ως μέλος του πληρώματος αλλά διαπιστώνεται ότι τελικά επιβιβάσθηκε στο πλοίο μόλις ελλιμενίστηκε στην Ελευσίνα;

Ποιος είναι ο «άγνωστος ρόλος» ενός αρχικαπετάνιου ναυτιλιακής εταιρείας αλλά και ενός «πράκτορα» πλοίων μιας άλλης που διαμένουν στη Μέση Ανατολή και είναι αυτοί πουκατηύθυναν το πλοίο μεταφοράς της ηρωίνης; Τελικά ποιος είναι ο «επίσημος» λόγος μετακίνησης του έμφορτου ναρκωτικών «Noor One» από τον Περσικό Κόλπο στην Ελλάδα αφού υπάρχουν γι' αυτό αμφιλεγόμενες αναφορές; Ποιοι θα ήταν αγοραστές, χρηματοδότες και μεσάζοντες για την πώληση των δύο τόνων ηρωίνης, αξίας τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ, στη βόρεια Ευρώπη και οι οποίοι δεν προσδιορίζονται στη δικογραφία;

Αυτά είναι ορισμένα από τα κυρίαρχα ερωτήματα για την υπόθεση ανεύρεσης περίπου 2.100 κιλών ηρωίνης που φέρεται να μεταφέρθηκαν με το δεξαμενόπλοιο «Noor One» που κατέπλευσε στην Ελευσίνα στις 7 Ιουνίου 2014. Σύμφωνα με τις αναφορές των αξιωματικών του Λιμενικού, ακολούθως τα ναρκωτικά μεταφέρθηκαν σε δύο αποθήκες στο Κορωπί αλλά και στη βίλα του επιχειρηματία Ευθύμιου Γιαννουσάκη στη Φιλοθέη.

Ως μεταφορέας της ηρωίνης κατηγορείται ο εν λόγω επιχειρηματίας που φέρεται να είχε συμμετάσχει στις συνεννοήσεις για τη μετακίνηση του εν λόγω πλοίου στην Ελλάδα από τη Μέση Ανατολή όπου χρησιμοποιείτο σε εμπόριο πετρελαίου. Και αυτό προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από 53χρονο έμπορο πετρελαίου ο οποίος είχε «ναυλώσει» το δεξαμενόπλοιο στη μεταφορά πετρελαίου από τη Λιβύη στην Ελλάδα.

Σε αυτό το σημείο όμως αρχίζουν τα ερωτήματα που απασχολούν τους εμπλεκόμενους στη σχετική έρευνα.

Πρώτο ζήτημα είναι ποιοι γνώριζαν και ποιοι όχι ότι το πλοίο θα μεταφέρει ηρωίνη, αφού ο 53χρονος που ζήτησε να έλθει το πλοίο στην Ελλάδα για να δρομολογηθεί στη Μεσόγειο δηλώνει τελείως άσχετος με τη μεταφορά των ναρκωτικών. Πώς ήξεραν δηλαδή και πώς είχαν προγραμματίσει τα μέλη του κυκλώματος τη μεταφορά ηρωίνης αφού το ταξίδι του πλοίου ήταν έκτακτο και ο «ναυλωτής» που το είχε ζητήσει και δεν έχει κατηγορηθεί για την υπόθεση δηλώνει άγνοια για το «περιεχόμενο» του πλοίου;

Δεύτερο ζήτημα είναι αν ήταν συμπτωματικό ότι το πλήρωμα του «Noor One» σε αυτό το τελευταίο ταξίδι του με τη φόρτωση ηρωίνης είχε ακριβώς την ίδια σύνθεση -κυρίως με ινδούς ναυτικούς- όταν το πλοίο είχε παραδοθεί προ διετίας από ναυτιλιακή εταιρεία στον 41χρονο εφοπλιστή για να κάνει «αθώα» μεταφορά πετρελαίου στον Περσικό. Το πλήρωμα αυτό δεν φέρεται να είχε χρησιμοποιηθεί πάλι τα τελευταία δύο χρόνια και η επανεμφάνισή του αποτελεί μεγάλο ερώτημα.

Τρίτο ζήτημα είναι ότι στο πλοίο αυτό που φερόταν να είναι γεμάτο με ναρκωτικά έγιναν δύο μεγάλοι εξονυχιστικοί έλεγχοι στη διώρυγα του Σουέζ αλλά ένας και μόλις από το Λιμενικό έφθασε στην Ελευσίνα. Πώς ουδείς δεν είδε τις ογκώδεις κρύπτες με τους δύο τόνους ηρωίνης σε ένα σχετικά πολύ μικρό δεξαμενόπλοιο; Ένας από τους λόγους που οι λαθρέμποροι ηρωίνης απέφευγαν τη θαλάσσια μεταφορά ηρωίνης από τον Περσικό ήταν, εκτός του άλλου ρίσκου, και αυτοί ακριβώς οι έλεγχοι στο Σουέζ. Στη διώρυγα αυτή παρουσίασε και μια μεγάλη βλάβη το «Noor One» εξαιτίας της οποίας ακινητοποιήθηκε για πολλές ημέρες καθώς κατέστη αναγκαίο να ρυμουλκηθεί. Στο πλοίο έγινε νέος έλεγχος, επιβιβάστηκαν μηχανικοί και άλλοι. Ακόμη όταν έφτασε στην Ελευσίνα στο πλοίο επιβιβάσθηκαν υποψήφιοι αγοραστές του, ναυτιλιακοί πράκτορες που πάλι δεν είδαν τίποτα. Πώς λοιπόν πήραν οι υπεύθυνοι του πλοίου «τέτοιο ρίσκο» να γίνεται παρέλαση ελεγκτών σε αυτό διακινδυνεύοντας φορτίο αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ;

Τέταρτο σημαντικό ερώτημα αφορά την παρουσία στο πλοίο ενός Ιρανού που εμφανίζεται ως μέλος του πληρώματος και ο οποίος μίλησε για τη φόρτωση του πλοίου με την ηρωίνη από παραπλέον μικρό σκάφος στη διάρκεια του ταξιδιού του στον Περσικό. Όμως αυτό το «μέλος» του πληρώματος δεν φαινόταν στη σχετική λίστα επιβαινόντων στις δύο στάσεις του πλοίου στον Περσικό και εμφανίζεται μόνο στην τελική λίστα στην Ελευσίνα. Ο ίδιος μίλησε αναλυτικά για το ταξίδι του πλοίου, που κατ' αυτόν διήρκεσε 15 ημέρες, όταν περιέργως οι υπεύθυνοι του πλοίου δηλώνουν ότι αυτό κράτησε 45 ημέρες. Στη δικογραφία υπάρχει αναφορά ότι η εμφάνιση του Ιρανού στο πλήρωμα του πλοίου έγινε προκειμένου να υπάρξει «νομιμοποίηση» της παραμονής του στην Ελλάδα.

Επιπλέον ερώτημα είναι ποιος ζήτησε το πλοίο να μην πάει στην Πάτρα όπου φέρεται να το ανέμενε ο ναυλωτής του και πήγε στην Ελευσίνα προκειμένου να «επισκευασθούν οι βλάβες του», σε έναν χώρο όπου δεν υπήρχε καμία προοπτική και υποδομή για έργα επισκευής του. Με το δεδομένο μάλιστα ότι εμφανίζεται απόπειρα αγοράς του συγκεκριμένου πλοίου που περιγράφεται από όλους ως μη αξιόπλοο. Ζητούμενο είναι επίσης ο ρόλος που δεν έχει διερευνηθεί ακόμη ενός αρχικαπετάνιου μεγάλης εταιρείας τροφοδοσίας πλοίων αλλά και ενός έλληνα υπεύθυνου με έδρα τη Μέση Ανατολή για την τροφοδοσία και τις επισκευές του «Noor One».