Μέρος του φορτίου 2,1 τόνων ηρωίνης που κατασχέθηκε σε Κορωπί, Φιλοθέη και στο πλοίο «Noor One»
Η υπόθεση μίας εταιρείας-«φάντασμα» που συστήθηκε το 2013 στο Ντουμπάι και για την οποία υπάρχουν υπόνοιες «ύποπτων χρηματοδοτήσεων», η περίπτωση βύθισης του μικρού δεξαμενόπλοιου ελληνικών συμφερόντων «Καλλιστώ» στην περιοχή του Σουέζ τον Φεβρουάριο του 2014 που φέρεται να μετέφερε μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών αλλά και η έρευνα του Λιμενικού και της DEA στο Βέλγιο και την Ολλανδία όπου φέρεται να εντοπίσθηκαν οι οργανωτές του καρτέλ αποτελούν ορισμένες από τις πέντε σημαντικές εξελίξεις στην υπόθεση μεταφοράς 2,1 τόνων ηρωίνης με το δεξαμενόπλοιο «Noor One» που αποκαλύφθηκε πριν από έναν μήνα.
Τη στιγμή που αξιωματικοί του Λιμενικού και της DEA, όπως και δικαστικοί λειτουργοί, συλλέγουν μαρτυρίες και στοιχεία σε Ελλάδα, Μέση Ανατολή, Βέλγιο και Ολλανδία για την πλήρη εξάρθρωση του κυκλώματος των ναρκοεμπόρων, νέες διαστάσεις αποκτά η σχετική έρευνα.
Ένα από τα ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα στοιχεία θεωρείται η «δραστηριότητα» της ναυτιλιακής εταιρείας Arab Wave Shipping FZE με έδρα το Ντουμπάι, που φέρεται να δημιουργήθηκε το 2013 από έλληνα επιχειρηματία, το όνομα του οποίου έχει μνημονευθεί σε καταθέσεις για την υπόθεση της ηρωίνης αλλά δεν έχει κατηγορηθεί, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
Στην εταιρεία αυτή συμμετέχει και ο ίδιος Άραβας που ήταν συνεταίρος σε άλλη νόμιμη ναυτιλιακή δραστηριότητα του ήδη προφυλακισμένου εφοπλιστή Ευθύμιου Γιαννουσάκη, ο οποίος ωστόσο δεν φαίνεται να έχει οποιοδήποτε σχέση με τη εν λόγω εταιρεία. Το αξιοσημείωτο για τους ερευνητές της υπόθεσης είναι ότι η Arab Wave Shipping FZE, μέσω των οποίων εξετάζεται αν έγιναν ύποπτες χρηματοδοτήσεις για την υπόθεση της ηρωίνης ή άλλες ύποπτες επιλογές, εξαφάνισε όλα τα στοιχεία της, τηλέφωνα, φαξ κτλ., τον Ιούλιο του 2014 όταν βρέθηκαν οι 2,1 τόνοι ηρωίνης στην Ελλάδα.
Παράλληλα εμφάνισε την άδεια της να εκπνέει και να «ακυρώνεται» τον Σεπτέμβριο του 2014 περίπου έναν χρόνο νωρίτερα από την αρχική (διετή) διάρκειά της. Το γεγονός ότι η δραστηριότητα αυτής της εταιρείας δεν φαίνεται να σχετίζεται με ήδη συλληφθέντες αλλά ούτε παρουσιάζει άλλη ναυτιλιακή δραστηριότητα μεγεθύνει τα ερωτήματα για τον λόγο ύπαρξής της.
Η ιστορία του «Καλλιστώ»
Ένα άλλο ιδιαίτερα σημαντικό σημείο στο οποίο εστιάζεται η έρευνα των αρμοδίων κρατικών λειτουργών είναι η υπόθεση της βύθισης λόγω πυρκαγιάς του μικρού ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Καλλιστώ» στην περιοχή Σαφάγκα του Σουέζ τον Φεβρουάριο του 2014. Στην ιδιοκτησία αυτού του δεξαμενόπλοιου που φέρεται να είχε προορισμό την Κύπρο για να προχωρά σε τροφοδοσία πλοίων φέρεται να συμμετείχε ο 41χρονος έλληνας εφοπλιστής που ήδη κατηγορείται για την υπόθεση του «Noor One» αλλά αρνείται την εμπλοκή του.
Το πλοίο, το οποίο ουδέποτε είχε ταξιδέψει πέραν του Περσικού, πριν από την βύθισή του καταδιώχθηκε από λιμενικές υπηρεσίες της Αιγύπτου με την υπόνοια ότι μετέφερε μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών προς τη Μεσόγειο. Η καταδίωξη ξεκίνησε όταν οι Αιγύπτιοι αξιωματούχοι είχαν εντοπίσει μια «λάντζα» που μετέφερε ναρκωτικά και οι επιβαίνοντες τους ενημέρωσαν ότι «φόρτωσαν ηρωίνη» στο «Καλλιστώ». Την ώρα της καταδίωξης όμως ξέσπασε ξαφνικά (;) πυρκαγιά στην κουζίνα του δεξαμενόπλοιου και ύστερα από λίγο βυθίσθηκε και το αμφιλεγόμενο φορτίο του παρέμεινε άγνωστο, σε βάθος εκατοντάδων μέτρων.
Αρχικά το εξαμελές πλήρωμα των αλλοδαπών ναυτικών του «Καλλιστώ» συνελήφθη, όμως σύντομα αφέθηκε ελεύθερο λόγω έλλειψης στοιχείων και των αμφιβολιών που δημιουργήθηκαν. Ωστόσο αυτή η περίπτωση που είχε δημοσιοποιηθεί στα αιγυπτιακά ΜΜΕ τώρα επαναδιερευνάται με κάθε μυστικότητα, προκειμένου να διαπιστωθεί αν συσχετίζεται με την υπόθεση του «Noor One» και αν υπάρχει εμπλοκή του ίδιου κυκλώματος αλλοδαπών μεταφορέων ναρκωτικών ή πρόκειται για μια σύμπτωση.
Ενημέρωση σε Βέλγιο και Ολλανδία
Κλιμάκιο των λιμενικών υπηρεσιών, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε μεταβεί τις τελευταίες ημέρες σε Βέλγιο και Ολλανδία όπου ενημέρωσε τους ομολόγους του για την εμπλοκή στη μεταφορά ηρωίνης τουρκικής καταγωγής επιχειρηματιών που διαμένουν εκεί. φέρεται να υπήρξαν στοιχεία ότι το ίδιο κύκλωμα αλλοδαπών εμπλεκομένων είχε επιχειρήσει και άλλες φορές να μεταφέρει φορτίο ηρωίνης μέσω Ιράν, όμως τις περισσότερες φορές είχε αποτύχει.
Κατά πληροφορίες, υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον και για τον ρόλο μιας γυναίκας στο κύκλωμα, η οποία είναι η σύζυγος του Τούρκου με τα κινητικά προβλήματα που συνελήφθη στην πρώτη φάση της υπόθεσης. Έρευνα φέρεται να πραγματοποιείται και στην Αλβανία.
Επιπλέον συνεχίζεται η συγκέντρωση στοιχείων για έναν Ιρανό που θεωρείται μαζί με τους τουρκικής καταγωγής Βέλγους συνδιοργανωτής της μεταφοράς ηρωίνης. Ο Ιρανός αυτός εξαφανίσθηκε από την Αθήνα μόλις ξεκίνησε η επιχείρηση των λιμενικών αρχών στις αρχές Ιουνίου. Στις δικαστικές αρχές κατέθεσε ένας οδηγός ταξί που εμφανίζεται να τον συνόδευε στις μετακινήσεις του προς νυκτερινά κέντρα της λεωφόρο Συγγρού και σε ύποπτα ραντεβού του.
Ζητούμενο είναι επίσης πότε θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις για την υπόθεση ο 62χρονος πρώην πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού που διαμένει στο Ντουμπάι και ο οποίος φέρεται, σύμφωνα με μαρτυρίες, να έδωσε εντολή στον ινδό πλοίαρχο του «Noor One» να φορτώσει στο Περσικό από παραπλέον σκάφος την ηρωίνη. Μετά τη συνένωση των δικογραφιών για τις υποθέσεις της ηρωίνης στο Κορωπί και στη Φιλοθέη και τον εντοπισμό του «Noor One» αναμένεται η επέκταση του κατηγορητηρίου σε νέα πρόσωπα.
Παράλληλα αναμένεται νέος κύκλος διώξεων και συλλήψεων ενώ υπάρχει ενδιαφέρον για την υπόθεση από δικαστικούς λειτουργούς που ασχολούνται και με τη διαφθορά στο ελληνικό ποδόσφαιρο -Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις- και τις διασυνδέσεις των μεταφορέων της ηρωίνης με παράγοντες ΠΑΕ