Ποιοι πλήρωσσαν τα €15 εκ. για το «Νοοr 1» και η λύση του «μυστηρίου του Σουέζ»
Δύο αλλοδαποί επιχειρηματίες, που διαμένουν σε δύο διαφορετικές πόλεις στο εξωτερικό, φέρεται να έχουν κατονομασθεί, τις τελευταίες ημέρες, ως χρηματοδότες με 15 εκατ. ευρώ του περιώνυμου φορτίου ηρωίνης βάρους δύο τόνων που έφθασε στη χώρα μας τον Ιούλιο του 2014 με το πλοίο «Noor 1». Οι πληροφορίες αυτές φέρεται να έχουν δοθεί από έναν από τους βασικούς κατηγορουμένους για την υπόθεση, ο οποίος έχει δώσει δύο ακόμη «σημαντικές καταθέσεις» στις αρχές που δεν έχουν ενταχθεί στη δικογραφία. Το ίδιο πρόσωπο έχει προχωρήσει και σε άλλες αναφορές προκειμένου «να βοηθήσει τους ερευνητές της υπόθεσης» και να έχει καλύτερη δικαστική μεταχείριση.
Αν επιβεβαιωθούν οι συγκεκριμένες πληροφορίες -ήδη εξετάζονται-, θα πρόκειται για την πλέον σημαντική εξέλιξη στην πολυσυζητημένη υπόθεση που εκδικάζεται τις τελευταίες ημέρες στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά (η δίκη στεγάζεται προς το παρόν στο αμφιθέατρο του Εφετείου της Αθήνας) με περισσότερους από 30 κατηγορουμένους. Και αυτό διότι έτσι ίσως μπορεί να δοθεί απάντηση σε ένα κεντρικό ερώτημα που απασχολούσε από την αρχή τις διωκτικές και δικαστικές αρχές σχετικά με τα άτομα που πλήρωσαν την αγορά του φορτίου ηρωίνης που εμφανίζεται να φορτώθηκε -καταμεσής του Περσικού Κόλπου- στο δεξαμενόπλοιο «Noor 1», με το δεδομένο ότι η «ταυτότητα» του χρηματοδότη είχε δημιουργήσει διάφορους υπαινιγμούς αλλά και σχετικές έρευνες για «εμπλοκή ελλήνων επιχειρηματιών αλλά και την ίδρυση μίας σχετικής off shore εταιρείας». Τώρα φέρεται να ανακύπτουν στοιχεία για πρόσωπα εντελώς άσχετα με τη χώρα μας.
Σημειώνεται ότι όταν υπήρξε ο εντοπισμός των δύο τόνων ηρωίνης ύστερα από ενέργειες κυρίως του Λιμενικού Σώματος, είχαν συλληφθεί άτομα τουρκικής καταγωγής, ενώ είχε διαπιστωθεί διασύνδεση επίσης με τούρκους υπηκόους στην Ολλανδία που θα υποβοηθούσαν τη μεταφορά και διανομή της ναρκωτικής ουσίας σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές, «από αυτόν τον κύκλο των προσώπων και των διασυνδέσεων προέρχονται και οι αλλοδαποί χρηματοδότες του πλοίου» και όχι από την ομάδα των ελλήνων κατηγορουμένων ή άλλων ημεδαπών.
Το «κόλλημα» στο Σουέζ
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μέσω του ίδιου διαύλου ενημέρωσης των αρχών αναμένεται να απαντηθεί και ένα δεύτερο κύριο ερώτημα για το ταξίδι του επονομαζόμενου «ναρκωπλοίου» από το Ντουμπάι στην Ελευσίνα. Δηλαδή «γιατί ενώ είχαν δοθεί τεράστια ποσά για το ταξίδι του και τη μεταφορά ηρωίνης από τον Περσικό στην Ελλάδα, το πλοίο "κόλλησε" για πολλές εβδομάδες στο Σουέζ με επίκληση ότι δεν είχε να πληρώσει λίγες χιλιάδες ευρώ για τη διέλευσή του από τη διώρυγα».
Όπως φαίνεται τώρα, δίνεται μια εξήγηση ότι η «καθυστέρηση στο Σουέζ» οφειλόταν σε προστριβές εμπλεκομένων στη μεταφορά της ηρωίνης. Τα άτομα αυτά αρχικά είχαν προγραμματίσει την άφιξη του δεξαμενόπλοιου «Noor 1» σε περιοχή της Αχαΐας και είχαν καταστρώσει ειδικό σχέδιο για την ασφαλή «υποδοχή» του πλοίου και τη μεταφορά του φορτίου σε πρώτη φάση στην Αττική. Μάλιστα πιθανόν στη διεξαγόμενη δίκη να παρουσιασθούν και χάρτες αυτού του σχεδίου για τον ελλιμενισμό του «Noor 1» στη συγκεκριμένη περιοχή της Πελοποννήσου.
Όμως σε εκείνο το σημείο πιθανολογείται τώρα ότι υπήρξε αλλαγή του σχεδίου επειδή, όπως υποστηρίζεται τώρα, οι οργανωτές της διακίνησης συνεκτίμησαν ότι «ο επιχειρηματίας που περίμενε στην Αχαΐα να δρομολογήσει το "Noor 1" για ταξίδι στην Λιβύη θα αιφνιδιαζόταν. Παράλληλα φέρεται να ανέκυψαν και άλλα προβλήματα που θα οδηγούσαν στην αποκάλυψη της μεταφοράς ηρωίνης. Έτσι η καθυστέρηση στο Σουέζ συνέβη προκειμένου οι οργανωτές της διακίνησης ηρωίνης να βρουν εναλλακτικό σχέδιο».
Το πλοίο τελικώς κατέληξε στην Ελευσίνα…
Υπόθεση με ανατροπές και σύγκρουση συμφερόντων
Πάντως ερευνητές της υπόθεσης μιλούν για «μία υπόθεση με εμφάνιση νέων δεδομένων, με συνεχείς ανατροπές, με πολλά απρόοπτα και με "σύγκρουση συμφερόντων" αλλά και παιχνίδια τακτικής. Όπου πολλοί από τους κατηγορούμενους εμπλέκονταν και σε λαθρεμπόριο καυσίμων, στο οποίο φέρεται να συμμετείχε και το "Noor 1", έτσι ώστε να μην μπορεί να διαχωριστεί ποιοι από αυτούς γνώριζαν και τη μεταφορά από το ίδιο πλοίο των δύο τόνων ηρωίνης».
Σημειώνεται ότι για τη διάσταση του λαθρεμπορίου πετρελαίου με το «Noor 1» αλλά και όσα σχετικά αναφέρονται σε μαγνητοφωνημένες συνομιλίες σε άλλους δικαστικούς φακέλους, έχει διαταχθεί ξεχωριστή έρευνα από την Εισαγγελία Πειραιά.