Μια αεροσυνοδός που πάλευε να κουβαλήσει την παραφουσκωμένη τσάντα της σε γερμανικό αεροδρόμιο οδήγησε στην αποκάλυψη της μεγαλύτερης απάτης με νομίσματα ευρώ από την εποχή που κυκλοφόρησαν.
Εξι άτομα έχουν συλληφθεί ενώ τουλάχιστον 25 εμπλέκονται, μεταξύ των οποίων υπάλληλοι της Bundesbank και της Lufthansa.
Η απάτη λειτουργούσε ως εξής: τα χτυπημένα και ταλαιπωρημένα νομίσματα του ευρώ αποσύρονται από την κυκλοφορία και η Bundesbank δίνει το πράσινο φως για την καταστροφή τους _ δηλαδή τον διαχωρισμό του πυρήνα από το νικελένιο δαχτυλίδι που περιβάλλει κάθε νόμισμα του ενός ή των δύο ευρώ.
Τα νομίσματα που έχουν αποσυρθεί πωλούνται σε δημοπρασία ως παλιοσίδερα.
Η Κίνα είναι από τους μεγαλύτερους αγοραστές παλιοσίδερου γι' αυτό η αποστολή μεγάλων κοντέινερ με νομίσματα προς την Κίνα δεν τραβούσε την περιέργεια κανενός.
Ομως όταν τα νομίσματα έφθαναν στη χώρα, η συμμορία των παραχαρακτών επανένωνε τα δύο κομμάτια και τα επανεισήγαγε στην ευρωζώνη χρησιμοποιώντας ένα δίκτυο «ταχυδρόμων».
Υπάλληλοι αεροπορικών εταιρειών αναλάμβαναν συνήθως το τελευταίο κομμάτι διότι, εφόσον η εισαγωγή ως και 10.000 ευρώ είναι νόμιμη στη Γερμανία, διέτρεχαν μηδαμινό ρίσκο να συλληφθούν.
Ομως οι τελωνιακές αρχές παρατήρησαν ότι το 2010 συναντούσαν πολλές αεροσυνοδούς με τσάντες γεμάτες νομίσματα οι οποίες υποστήριζαν ότι πήγαιναν ψιλά σε συγγενείς τους που είχαν μαγαζιά ή μηχανήματα με «φρουτάκια».
Ομως ποτέ δεν παρείχαν μια ικανοποιητική εξήγηση γιατί έφερναν τα νομίσματα από την Ασία. Στη συνέχεια, οι αεροσυνοδοί πήγαιναν τα νομίσματα στη Bundesbank όπου τα αντάλλασσαν με χαρτονομίσματα [tovima.gr].
Εξι άτομα έχουν συλληφθεί ενώ τουλάχιστον 25 εμπλέκονται, μεταξύ των οποίων υπάλληλοι της Bundesbank και της Lufthansa.
Η απάτη λειτουργούσε ως εξής: τα χτυπημένα και ταλαιπωρημένα νομίσματα του ευρώ αποσύρονται από την κυκλοφορία και η Bundesbank δίνει το πράσινο φως για την καταστροφή τους _ δηλαδή τον διαχωρισμό του πυρήνα από το νικελένιο δαχτυλίδι που περιβάλλει κάθε νόμισμα του ενός ή των δύο ευρώ.
Τα νομίσματα που έχουν αποσυρθεί πωλούνται σε δημοπρασία ως παλιοσίδερα.
Η Κίνα είναι από τους μεγαλύτερους αγοραστές παλιοσίδερου γι' αυτό η αποστολή μεγάλων κοντέινερ με νομίσματα προς την Κίνα δεν τραβούσε την περιέργεια κανενός.
Ομως όταν τα νομίσματα έφθαναν στη χώρα, η συμμορία των παραχαρακτών επανένωνε τα δύο κομμάτια και τα επανεισήγαγε στην ευρωζώνη χρησιμοποιώντας ένα δίκτυο «ταχυδρόμων».
Υπάλληλοι αεροπορικών εταιρειών αναλάμβαναν συνήθως το τελευταίο κομμάτι διότι, εφόσον η εισαγωγή ως και 10.000 ευρώ είναι νόμιμη στη Γερμανία, διέτρεχαν μηδαμινό ρίσκο να συλληφθούν.
Ομως οι τελωνιακές αρχές παρατήρησαν ότι το 2010 συναντούσαν πολλές αεροσυνοδούς με τσάντες γεμάτες νομίσματα οι οποίες υποστήριζαν ότι πήγαιναν ψιλά σε συγγενείς τους που είχαν μαγαζιά ή μηχανήματα με «φρουτάκια».
Ομως ποτέ δεν παρείχαν μια ικανοποιητική εξήγηση γιατί έφερναν τα νομίσματα από την Ασία. Στη συνέχεια, οι αεροσυνοδοί πήγαιναν τα νομίσματα στη Bundesbank όπου τα αντάλλασσαν με χαρτονομίσματα [tovima.gr].