24/4/14

6 σκάφη 13.5 εκατ. €

Το νέο απόκτημα
 
Με έξι (06)  Παράκτια Περιπολικά Σκάφη Θαλάσσιας Επιτήρησης ενισχύεται το Λιμενικό Σώμα  μετά από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Η σύμβαση με τον εκπρόσωπο  της αναδόχου εταιρείας  «MONTMONTAZA– GREBENd.o.o.», προέκυψε μετά από δημόσιο διαγωνισμό ανοιχτής διαδικασίας και διεθνούς συμμετοχής.
Η συγκεκριμένη αγορά των έξι (06) Παράκτιων Περιπολικών Σκαφών Θαλάσσιας Επιτήρησης συγχρηματοδοτείται κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και κατά 25% από εθνικούς πόρους, ενώ το συνολικό ποσό της ανέρχεται στα δεκατρία εκατομμύρια τριακόσιες ογδόντα επτά χιλιάδες και εννιακόσια ενενήντα οκτώ   (13.387.998,00) ευρώ.
Η αγορά αυτή συνδράμει στην κεντρική στόχευση της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για ισχυροποίηση της φύλαξης των συνόρων της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και της αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης από τα θαλάσσια σύνορα.
Τα Περιπολικά Σκάφη Θαλάσσιας Επιτήρησης είναι τύπου «POB- 24G», κατάλληλα διαμορφωμένα να επιχειρούν σε κατάσταση θαλάσσης κατά Douglas6 και είναι κατασκευασμένα από πολυεστέρα ενισχυμένο με ίνες γυαλιού. Φέρουν δύο (02) Κύριες Μηχανές τετράχρονες και πετρελαιοκίνητες, νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το ολικό τους μήκος είναι 24,76μ. και το πλάτος τους 6,44μ., ενώ θα έχουν μέγιστη ταχύτητα τους 30 κόμβους σε ήρεμη θάλασσα με το 100% του φόρτου. Τα εν λόγω σκάφη, επίσης, θα έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς 25 ατόμων, ενώ οι χώροι ενδιαιτήσεων δύνανται να φιλοξενήσουν πλήρωμα επτά (07) ατόμων.
 Πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερης σπουδαιότητας, τόσο από οικονομικής άποψης λόγω του υψηλού του προϋπολογισμού, όσο και από επιχειρησιακής, καθώς θα συμβάλλει στην ανανέωση του στόλου του Λιμενικού Σώματος με έξι (06) νέας κατασκευής περιπολικά σκάφη, αναβαθμίζοντας σημαντικά την επιχειρησιακή ικανότητα της Ελληνικής Ακτοφυλακής. Παράλληλα, αντισταθμίζει το σταδιακό παροπλισμό των υπαρχόντωνπεριπολικών σκαφών λόγω παλαιότητας και κατ΄ επέκταση συμβάλλει στην επίτευξη της βέλτιστης επιτήρησης των θαλασσίων συνόρων και συνολικά τη διασφάλιση των εθνικών συμφερόντων της χώρας.