23/3/15

Ο Μαμαλικόπουλος για Γκιόλια



Δ. Μαμαλικόπουλος: «Ξέρω Μαζιώτη, “Πυρήνες”, “Ιάσονα” αλλά δεν μιλάω»
Ο καταδικασμένος για πενταπλή εκτέλεση Δημήτρης Μαμαλικόπουλος και το ιδιόχειρο σημείωμά του στο οποίο γράφει μεταξύ άλλων: «Με βάφτισαν τρομοκράτη, επαγγελματία εκτελεστή επειδή βρίσκομαι στον αναρχικό χώρο»

«Mε έχουν επισκεφθεί τέσσερις φορές στην Κύπρο να τους μιλήσω για τις δολοφονίες της Σέχτας Επαναστατών, για την επίθεση το 2009 στην Αγία Παρασκευή, μέχρι και για τη δολοφονία των μελών της Χρυσής Αυγής αλλά και για τον Νίκο Μαζιώτη. Με ρωτούσαν για συγκεκριμένα πρόσωπα, πολλούς από τους οποίους γνωρίζω». Σε αυτές τις αποκαλύψεις προχώρησε  μέσα στις φυλακές της Λευκωσίας, ο 32χρονος αντιεξουσιαστής Δημήτρης Μαμαλικόπουλος. Εχει καταδικαστεί για τη δολοφονία με 14 σφαίρες πέντε σωματοφυλάκων κύπριου επιχειρηματία στην Αγία Νάπα στις 23 Ιουνίου 2012. Ο κρατούμενος, που μιλάει για πρώτη φορά, αποτελεί το πλέον μυστηριώδες αλλά και «μυθοποιημένο» πρόσωπο την τελευταία τριετία στις έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και στα ΜΜΕ για τυχόν συμμετοχή του σε ανεξιχνίαστες ένοπλες αιματηρές επιθέσεις.

Σας έχουν καταδικάσει σε ισόβια για πενταπλό φόνο. Τι ακριβώς συνέβη;
«Ηλθα στην Κύπρο μαζί με έναν 44χρονο φίλο μου τρεις φορές για ολιγοήμερες διακοπές. Μου αρέσει η Αγία Νάπα, μια πόλη γεμάτη διασκέδαση, γυναίκες, ναρκωτικά, άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Τα λεφτά, περίπου 2.400 ευρώ, τα βρήκα από μια δουλειά μου στο κατάστημα ενός φίλου που του είχα φτιάξει τις γυψοσανίδες. Εμενα σε ξενοδοχείο και κυκλοφορούσα με το όνομά μου. Δεν έκρυψα τίποτα».

Και πώς σας κατηγόρησαν και σας συνέλαβαν αργότερα στην Ελλάδα;
«Είχα την κακή τύχη να βρίσκομαι στο σημείο του φόνου. Στη δικογραφία υπάρχουν εκθέσεις ελλήνων εμπειρογνωμόνων από την Πάτρα που ανέλυσαν τα βίντεο από κάμερες και απεφάνθησαν ότι ναι μεν είμαι εγώ πράγματι αυτός που κινούμαι στους γύρω χώρους αλλά δεν με ταυτοποιούν με τον δράστη της επίθεσης. Εξάλλου αποδείχθηκε ότι φορούσα διαφορετική μπλούζα. Δεν υπάρχει ακόμη DNA, δεν υπάρχει δακτυλικό αποτύπωμα».

Είχατε δραστηριοποιηθεί στον αντιεξουσιαστικό χώρο;
«Ημουν πράγματι στον αναρχικό χώρο από το 1998 και γνωρίζω πρόσωπα και καταστάσεις. Συμμετείχα σε επεισόδια κατά των ΜΑΤ ή σε εμπρηστική επίθεση σε αστυνομικό τμήμα, την οποία μάλιστα είχα προαναγγείλει στους αστυνομικούς. Συμμετείχα σε διαμαρτυρίες για τους αναφερόμενους ως "ληστές με τα μαύρα", ενώ πήγαινα και στη δίκη του Επαναστατικού Αγώνα».

Εχουν υπάρξει πληροφορίες πως όταν είχατε συλληφθεί από την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία για το πενταπλό φονικό μιλήσατε για συμμετοχή σας στην ανεξιχνίαστη αιματηρή επίθεση εναντίον του ΑΤ Αγίας Παρασκευής τον Οκτώβριο του 2009.
«Τότε είχαν πιάσει και τη σύντροφό μου μαζί και τους είπα ότι "έχω να σας πω πολλά, αρκεί να την αφήσετε ελεύθερη". Για να τους ξεγελάσω, τους είπα για όπλα που υποτίθεται ότι είχα κρυμμένα στον Ταύρο. Τότε μιλήσαμε και για την επίθεση στην Αγία Παρασκευή, αφού μου έλεγαν ότι φαινόταν από κάμερες ο σωματότυπός μου. Εγώ τους είπα ότι ξέρουν πως δεν έχω καμία σχέση».

Ηρθαν στην Κύπρο κλιμάκια της Αντιτρομοκρατικής να σας εξετάσουν για ένοπλες επιθέσεις στην Ελλάδα;
«Ναι, έχουν έλθει τέσσερις φορές. Δύο φορές, σε δύο διαδοχικές ημέρες μετά τη δολοφονία των δύο μελών της Χρυσής Αυγής τον Νοέμβριο του 2013. Με ρωτούσαν για γνωστό 35χρονο αντιεξουσιαστή που ήταν επί χρόνια φίλος μου και τον συνέδεσαν με το ιδιότυπο βάδισμά του. Μου έδειξαν το βίντεο, αλλά εγώ τους είπα ότι σε αυτό το υλικό εγώ δεν βλέπω κανέναν γνωστό μου».

Οι άλλες δύο φορές;
«Η τρίτη ήταν τον Φεβρουάριο του 2014 μετά την καταδίκη μου για την υπόθεση της Αγίας Νάπας. Θεώρησαν ότι αφού καταδικάστηκα, θα ήμουν υποχωρητικός και θα αναλάμβανα επιθέσεις στην Ελλάδα για να επιστρέψω. Με ρώτησαν για τη δολοφονία του Σωκράτη Γκιόλια και άλλες ενέργειες της Σέχτας Επαναστατών. Τους είπα ότι από την παρακολούθηση που έκαναν ήξεραν πως δεν έχω καμία σχέση. Ομως ξεκαθαρίζω: αν ξέρω ή αν συμμετείχα δεν πρόκειται να το πω πουθενά. Ηλθαν και λίγο μετά την επίθεση του Επαναστατικού Αγώνα στην οδό Αμερικής τον Απρίλιο του 2014. Ηξερα τον Νίκο Μαζιώτη και συμμετείχαμε σε κινητοποιήσεις. Ομως τίποτα για την ένοπλη δράση του». (Σ.σ.: Ο Δ. Μαμαλικόπουλος παρέδωσε στον υπογράφοντα και χειρόγραφη επιστολή στην οποία σημειώνει: «Το να γνωρίζεις κάποιους ανθρώπους που υπάγονται σε οργανώσεις-παρατάξεις δεν σημαίνει πως είσαι κι εσύ. Το να υποστηρίζεις τον αγώνα τους δεν σε κάνει ενεργό μέλος κάποιας ομάδας».)

Φημολογείται ότι παλαιότερα είχατε συμπλακεί στις φυλακές Κορυδαλλού με έγκλειστα μέλη των «Πυρήνων».
«Ηξερα εκτός φυλακής ηγετικά μέλη των "Πυρήνων" από τον αναρχικό χώρο. Με μερικούς κάναμε παρέα. Ομως η συμπλοκή που λέτε είναι στη συνέχεια προσωπικής ρήξης με δραστήριο αντιεξουσιαστή που πλέον έχει αποφυλακιστεί».

Στην Ελλάδα συνέλαβαν έναν αντιεξουσιαστή (σ.σ.: μνημονεύθηκε το όνομά του) με τον κωδικό «Ιάσονας» που επιχειρείται να συνδεθεί με τη Σέχτα Επαναστατών.
«Τον ξέρω αλλά δεν είμαι σε θέση να πω περισσότερα».

Στην πρόσφατη δικογραφία για τη δράση των 37 βομβιστών από τον ποινικό χώρο υπάρχουν αναφορές για σχέσεις με έλληνες και αλλοδαπούς ποινικούς και σας συσχετίζουν με ληστείες ή βομβιστικές επιθέσεις.
«Ξέρω μερικούς από τους αναφερόμενους ιδιώτες. Καμία σχέση με το σχέδιο ληστειών. Γνωρίζω ποινικούς από τον ελληνικό χώρο. Ομως αυτό δεν σημαίνει τίποτα...».



Αγία Νάπα
Αρνείται τον πενταπλό φόνο

Οι κυπριακές Αρχές σάς συνδέουν με συγκεκριμένα συμφέροντα που ήθελαν την εξόντωση του επιχειρηματία...
«Δεν είχα κανένα κίνητρο και δεν έχει παρουσιαστεί κανένα σχετικό στοιχείο. Επιπλέον ανέφεραν ότι το όπλο του φόνου βρέθηκε αργότερα σε μια ομάδα αλβανών ποινικών που συνελήφθησαν επίσης στην Κύπρο. Ομως στη δίκη που ακολούθησε διαψεύστηκε».

Υπήρχαν αναφορές για στρατιωτικού τύπου εκπαίδευσή σας στα όπλα.
«Με λένε πράγματι υπερεκπαιδευμένο στα όπλα, ότι ήμουν στις Ειδικές Δυνάμεις ή ότι έχω κάνει ταξίδια σε άτυπα στρατόπεδα στη Μέση Ανατολή, όταν εγώ πήρα "τρελόχαρτο" από τον Στρατό και δεν έχω βγει ποτέ εκτός Ελλάδας».
Ο κ. Τρύφωνας Βασίλαινας, νομικός εκπρόσωπός του, δήλωσε στο «Βήμα» για την υπόθεση: «Ο εντολέας μου δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία. Η δυσκολία της Κυπριακής Αστυνομίας να διαλευκάνει το έγκλημα απέδωσε στον Μαμαλικόπουλο υπεράνθρωπες δυνατότητες έμπειρου εκτελεστή. Εχουμε την πεποίθηση ότι η κυπριακή Δικαιοσύνη θα αποφασίσει σε δεύτερο βαθμό μακριά από την πίεση της κοινής γνώμης και την παράλογη εμμονή των κυπριακών διωκτικών αρχών να συνδέουν τον Μαμαλικόπουλο με την εγχώρια τρομοκρατία».