11/9/17

Ο Χριστοδούλου για την Αλικαρνασσό

Αποτέλεσμα εικόνας για σπυρος χριστοδουλου

Bρίσκομαι κρατούμενος στις φυλακές Αλικαρνασσού από τον Ιούνη του 2015. Σε αυτούς τους 28 μήνες της κράτησης μου, καθημερινά γίνομαι αυτόπτης μάρτυρας των ασφυκτικών συνθηκών διαβίωσης που γεννούν για την πλειονότητα των κρατουμένων, οι σοβαρές ελλείψεις σε μέσα και υποδομές της συγκεκριμένης φυλακής, οι οποίες μετατρέπουν συχνά, την έτσι κι αλλιώς βασανιστική συνθήκη του εγκλεισμού, σε καθημερινό μαρτύριο. Απόρροια αυτών ακριβώς των συνθηκών είναι και τα συχνά περιστατικά βίαιων συγκρούσεων μεταξύ των κρατουμένων – είναι άλλωστε γνωστό ότι η εξαθλίωση θρέφει τον κοινωνικό κανιβαλισμό - τα οποία ανέχεται, όταν δεν τα υποδαυλίζει η υπηρεσία, προκειμένου να κρατάει διασπασμένη, και άρα ακίνδυνη, την κοινωνία της φυλακής.
Έχοντας έρθει πολλές φορές αντιμέτωπος με τέτοιου είδους περιστατικά, ενεργούσα πάντα πυροσβεστικά και στην κατεύθυνση της εξομάλυνσης , έχοντας για οδηγό τις αρχές της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης, και γνώμονα πάντα το κοινό μας συμφέρον ως κρατούμενοι, δηλαδή την κατά το δυνατόν ασφαλή μας διαβίωση μέσα στη φυλακή.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα να καταθέσω δημόσια ένα πολύ σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε πριν ένα μήνα περίπου και υπέπεσε στην αντίληψη μου, το οποίο ήρθε να επιβεβαιώσει τις εγκληματικές ευθύνες της υπηρεσίες για όσα θλιβερά συμβαίνουν εδώ, όσο και τις σχέσεις διαπλοκής που διατηρεί με μια μικρή μερίδα συγκρατούμενων μας, στην προσπάθεια της να ελέγχει αποτελεσματικότερα τη φυλακή. Συγκεκριμένα, και ενώ λάμβανε χώρα γενικευμένη σύγκρουση κρατουμένων με απρόβλεπτες συνέπειες για τη σωματική ακεραιότητα πάρα πολλών εντός της φυλακής, ακούσαμε καθαρά τον υπαρχιφύλακα υπηρεσίας να δίνει εντολές από τους ασυρμάτους στους υπαλλήλους να μην επέμβουν, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το δρόμο για να αφεθεί η πτέρυγα στην αλληλοσφαγή. Κάτι το οποίο αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή με την αποφασιστική επέμβαση κάποιων από εμάς, που βάζοντας μπροστά τα σώματα και τη ψυχή μας, αποτρέψαμε το διαφαινόμενο μακελειό.
Η προκλητική στάση της υπήρεσιας μετά το παραπάνω γεγονός και ειδικότερα η στάση του υπαρχιφύλακα Στέλιου Φορούλη - ο οποίος στη διάρκεια των 20 ημερών μέσα στον Ιούλιο που ανέλαβε προσωρινά χρέη αρχιφύλακα πρόλαβε να μετατρέψει τη φυλακή σε αρένα για να εξυπηρετήσει τους δικούς του άνομους σκοπούς- με τις σκόπιμες διαστρεβλώσεις γεγονότων και τις συκοφαντίες εναντίον μου, δημιούργησαν ένα πλήρως υπονομευτικό για τη παρουσία μου σε αυτή τη φυλακή σκηνικό, το οποίο σε καμιά περίπτωση δεν σκοπεύω να δεχτώ.
Η πολυετής μου διαδρομή μου στα μπουντρούμια αυτής της χώρας όπως και η περίοδος της "παρανομίας" μου με έχουν διδάξει ότι σε στημένα παιχνίδια δεν πρέπει να παίρνω μέρος. Και αυτό ακριβώς που συμβαίνει σήμερα στην φυλακή της Αλικαρνασσού είναι ένα στημένο παιχνίδι στο οποίο πρωτοστατεί ο υπαρχιφύλακας Στ. Φορούλης μαζί με μια μικρή κλίκα υπαλλήλων και κάποιους, ευτυχώς πολύ λίγους, πρόθυμους κρατούμενους. Ένα παιχνίδι που παίζεται πάνω στις ζωές των εκατοντάδων κρατούμενων που στοιβάζονται εδώ, ένα παιχνίδι με έπαθλο τη διασφάλιση και την προώθηση των συμφερόντων της υπηρεσίας και των παρατρεχάμενων της.
Για τους λόγους αυτούς και σε ένδειξη διαμαρτυρίας για όσα συμβαίνουν εδώ αποφάσισα να ζητήσω τον εγκλεισμό μου στο πειθαρχείο καθώς και την άμεση μεταγωγή σε άλλο σωφρονιστικό κατάστημα.
Από τις 27 Αυγούστου βρίσκομαι έγκλειστος στο πειθαρχείο μαζί με άλλους τρεις συγκρατούμενους μου. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο πειθαρχείο , η υπηρεσία της φυλακής συνεχίζει το βρώμικο πόλεμο εναντίον μου, διαδίδοντας στην κοινή γνώμη της φυλακής, ότι η συμπεριφορά μου ευθύνεται για τις μεταγωγές δύο συγκρατουμένων μου, παρά το γεγονός ότι οι μεταγωγές είχαν βγει ήδη από τις 18 Αυγούστου, και ενώ η υπηρεσία δεν ενημέρωσε ως όφειλε τους ενδιαφερόμενους άμεσα αλλά δύο μέρες μετά τον εγκλεισμό μου στο πειθαρχείο. Πρόκειται δηλαδή για χονδροειδή ψεύδη που μαζί με πλήθος άλλα στοχεύουν στη δημιουργία ενός ιδιαιτέρως αρνητικού κλίματος εις βάρος μου.
Με τη δημόσια μου αυτή τοποθέτηση, γνωστοποιώ προς πάσα κατεύθυνση ότι οτιδήποτε μου συμβεί κατά την περαιτέρω κράτηση μου στην φυλακή της Αλικαρνασσού, την ευθύνη θα φέρει η υπηρεσία της φυλακής και η προϊστάμενη της αρχή, το υπουργείο Δικαιοσύνης.

Κλείνοντας, θα ηθελα να στείλω τους θερμούς αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς στην αγωνιζόμενη κοινωνία των φυλακών της χώρας που συνεχίζει να μάχεται για την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα των φυλακισμένων καθώς και σε όλους όσους συνεχίζουν να αγωνίζονται με τα φτερά της συνείδησης τους ανοιχτά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε. 

Αγωνιστικά και συντροφικά

Χριστοδούλου Σπύρος

Φυλακές Αλικαρνασσού 10/9/ 2017