Από τον Βασίλη Λαμπρόπουλο
Σε έναν ιταλό έμπορο αυτοκινήτων που εδρεύει στις Βρυξέλλες στρέφουν ξαφνικά το ενδιαφέρον τους οι διωκτικές αρχές που ερευνούν την κλοπή έργου του Ρούμπενς που εντοπίστηκε προ δύο εβδομάδων στη Γλυφάδα. Ηδη έχει ζητηθεί η συνεργασία της Ιντερπόλ για τον εντοπισμό του αλλοδαπού επιχειρηματία στη βελγική πρωτεύουσα.
Πέραν αυτού, αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. φέρονται να έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες για ένα πρόσωπο που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην υπόθεση. Πρόκειται για συγγενικό πρόσωπο της 40χρονης τηλεπαρουσιάστριας, η οποία είναι ήδη κατηγορούμενη στην υπόθεση και φαίνεται ότι απέφυγε να αναμείξει το πρόσωπό του στην απολογία της.
Διαπιστώνεται, συν τοις άλλοις, από τις διωκτικές αρχές ότι ο χρόνος και ο τρόπος μεταφοράς του πίνακα στη χώρα μας είναι ολωσδιόλου διαφορετικός από αυτόν που έχει εμφανισθεί μέχρι τώρα από τους εμπλεκόμενους. Παράλληλα η ΕΛ.ΑΣ. αλλά και ιδιωτικοί αστυνομικοί ερευνούν τη διακίνηση από το ίδιο κύκλωμα πινάκων διάσημων ξένων ζωγράφων, όπως Μονέ, Ντελακρουά και Βαν Γκογκ!
Η άλλη διαδρομή και ο ιταλός φίλος
Τον Ιούνιο του 2001 τρεις μασκοφόροι είχαν κλέψει «Το κυνήγι του καλυδώνιου κάπρου» του φλαμανδού ζωγράφου Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Γάνδης και εντοπίστηκε έπειτα από εκτεταμένη επιχείρηση του Τμήματος Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας της Ασφάλειας Αττικής στην περιοχή της Γλυφάδας.
Κατηγορούμενοι για την υπόθεση είναι μία 40χρονη τηλεπαρουσιάστρια σε ιδιωτικό σταθμό και ένας 65χρονος παλαιοπώλης από την Πλάκα, ο οποίος φέρεται να συνεργάστηκε μαζί της για την πώληση του πίνακα. Η συλληφθείσα υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι δεν έχει καμία σχεση με την κλοπή του πίνακα αλλά της τον έδωσε για δώρο «ένας ιταλός φίλος της από τη Νάπολη, κατά τη διάρκεια της διαμονής μου το καλοκαίρι του 2003 στη Ρόδο».
Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. ωστόσο φέρεται να έχουν νέες πληροφορίες για τη διαδρομή που έκανε ο πίνακας από τη Γάνδη ως την... Αθήνα!
Σύμφωνα λοιπόν με τα νεότερα στοιχεία, η θεωρία του «ιταλού φίλου» που εμφάνισε η συλληφθείσα δεν είναι αληθής. Κατά τους αστυνομικούς, θεωρείται ιδιαίτερα πιθανόν να μετέφερε τον πίνακα στη χώρα μας το 2001 - λίγους μήνες μετά την κλοπή του - ιταλός έμπορος αυτοκινήτων ο οποίος έχει την επιχείρησή του στις Βρυξέλλες. Η μεταφορά του έργου, όπως εκτιμούν οι διωκτικές αρχές, έγινε ύστερα από συμφωνία που έκανε ο ιταλός επιχειρηματίας με στενό συγγενή της τηλεπαρουσιάστριας που διαμένει μόνιμα στη Ρόδο. Ο συγκεκριμένος συμφώνησε με τον ιταλό έμπορο να αγοράσει πολυτελές όχημα από το Βέλγιο και μέσα σε αυτό πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε και ο πίνακας του Ρούμπενς!
ΙΧ με... Ρούμπενς
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο πίνακας αγοράστηκε αντί μεγάλου χρηματικού ποσού. Οι αστυνομικοί φέρονται να διαθέτουν σειρά στοιχείων για την ταυτότητα και τον τόπο διαμονής του ιταλού επιχειρηματία στο Βέλγιο. Επίσης έχει ζητηθεί η συνδρομή της Ιντερπόλ προκειμένου να εντοπισθεί και να συγκεντρωθούν περισσότερα στοιχεία για την τυχόν εμπλοκή του στην υπόθεση, ενώ έχουν ζητηθεί και τα παραστατικά της πώλησης του προαναφερόμενου ΙΧ.
Κυκλώματα
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η έρευνα του Τμήματος Δίωξης Αρχαιοπκαπηλίας προκειμένου να διαπιστωθεί αν από το ίδιο ιταλικό κύκλωμα έχουν μεταφερθεί στη χώρα μας και άλλοι πίνακες ξένων ζωγράφων τεράστιας αξίας. Συμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην κατοχή άλλου επιχειρηματία έχουν βρεθεί πίνακες των Κλοντ Μονέ και Ευγένιου Ντελακρουά για τους οποίους όμως έχει παρουσιάσει παραστατικά νόμιμης κατοχής από τη χρονική περίοδο 1910-1912 [τοβημα]!
Επιπλέον πραγματοποιείται έρευνα για άλλο ελληνοϊταλικό κύκλωμα μεταφοράς κλεμμένων πινάκων μεγάλης αξίας στη βόρειο Ελλάδα