8/3/17

Δολοφονίες οδηγών ταξί



Τα δραματικά περιστατικά πριν από τις δύο αιματηρέςεπιθέσεις στην Κηφισιά – Μελέτη δείχνει ότι στο 50%των περιπτώσεων το κίνητρο δεν είναι η ληστεία
Ανεξιχνίαστες οι περισσότερες δολοφονίες οδηγών ταξί
Πιάτσα ταξί στην Κηφισιά. Οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. για την εξιχνίαση της υπόθεσης δολοφονίας δύο οδηγών ταξί στην Κηφισιά συνεχίζονται, ενώ το βασικό ερώτημα παραμένει αν υπάρξει «επανεμφάνιση» του δράστη

Μόνο μία φορά, και αυτή... συμπτωματικά, η ΕΛ.ΑΣ. εξιχνίασε δολοφονία οδηγού ταξί τα τελευταία 44 χρόνια. Οι διωκτικές αρχές λόγω της φύσης αυτών των εγκλημάτων, της άγνωστης προέλευσης των δραστών και της έλλειψης σχετικών πληροφοριών αδυνατούν να ανακαλύψουν τους δολοφόνους των οδηγών ταξί. Αυτό προκύπτει από την ανάλυση παλαιότερων παρόμοιων δολοφονικών επιθέσεων, όμοιων με αυτές που έχουν σημειωθεί το τελευταίο δίμηνο στην Κηφισιά με απολογισμό τον θάνατο ενός 52χρονου οδηγού και τον τραυματισμό ενός άλλου 32 ετών.
Την ίδια ώρα εντυπωσιάζουν τα στοιχεία που έχουν αντληθεί από έρευνα στις ΗΠΑ απ' όπου διαπιστώνεται ότι μέσα σε 20 χρόνια έχουν δολοφονηθεί 678 οδηγοί ταξί και σε ένα ποσοστό 50% αυτών των δολοφονιών το κίνητρο δεν ήταν η ληστεία αλλά διάφορες ιδιομορφίες των «δολοφόνων» επιβατών. Με ορισμένους από τους τελευταίους να υποστηρίζουν ότι σκότωσαν τους οδηγούς για να... καυχηθούν για το «κατόρθωμά» τους.

Τρεις υποθέσεις στο... συρτάρι
Η πιο πολυσυζητημένη δολοφονία οδηγού ταξί στην Ελλάδα που είχε κυριαρχήσει στα ΜΜΕ επί εβδομάδες ήταν αυτή που σημειώθηκε στις 22 Αυγούστου 1973 με θύμα τον 36χρονο οδηγό ταξί Ιωάννη Νικολιδάκη. Δύο άγνωστοι συνέτριψαν με πέτρα το κεφάλι του οδηγού ταξί στην οδό Αργοναυτών στην Αργυρούπολη. Οι δράστες είχαν περιγραφεί σαν «αθλητικοί τύποι», εκ των οποίων ο ένας ήταν ξανθός και ο άλλος έγχρωμος. Η υπόθεση αυτή είχε προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση αφού βασικοί ύποπτοι θεωρήθηκαν αμερικανοί ναύτες από το αεροπλανοφόρο «Independence» που βρισκόταν τότε στον Σαρωνικό. Ομως παρ' ότι η τότε Ασφάλεια Πρωτευούσης Προαστίων είχε ανακρίνει περισσότερα από 400 άτομα, και η υπόθεση κυριαρχούσε στην επικαιρότητα, δεν είχε κατορθώσει να διαλευκάνει το έγκλημα. Χωρίς εξιχνίαση παρέμεινε και η δολοφονία του 43χρονου οδηγού ταξί Αναστασίου Ευδαίμονος. Η σορός του άτυχου οδηγού βρέθηκε πεταμένη στις 19 Δεκεμβρίου 1990 σε ρέμα στο Καπανδρίτι. Το θύμα, που ήταν πατέρας τριών παιδιών, στραγγαλίστηκε με σκοινί ενώ φαίνεται να χτυπήθηκε και μερικές φορές με ξύλο στο κεφάλι. Οι δράστες μετά την άγρια δολοφονία άρπαξαν το ταξί και εξαφανίστηκαν. Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. είχαν προχωρήσει τότε στην εκτίμηση ότι οι δράστες ήταν πιθανόν δραπέτες. Χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια...
Παντοτινός γρίφος παρέμεινε για την Αστυνομία η δολοφονία του 50χρονου οδηγού ταξί Αλέξανδρου Αγγουρά που είχε δολοφονηθεί με πολλαπλά χτυπήματα από μαχαίρι στο κτήμα Βορρέ στα Μελίσσια. Τα περισσότερα από τα πλήγματα με το φονικό όργανο ήταν στον λαιμό και στην κοιλιά, ενώ το δεξί του χέρι ήταν δεμένο με σκοινί στη θέση του συνοδηγού. Και τότε κίνητρο της ληστείας δεν είχε θεωρηθεί η ληστεία, αφού στην τσέπη του θύματος είχαν βρεθεί περίπου 10.000 δρχ. (30 ευρώ) από τις εισπράξεις της ημέρας που δεν είχαν πειράξει οι κακοποιοί. Ωστόσο οι δράστες είχαν κλέψει την ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης και άλλα έγγραφα του θύματος. Το πτώμα του άτυχου 50χρονου είχαν ανακαλύψει υπάλληλοι του Δήμου Αμαρουσίου. Τότε από την Αστυνομία είχε εξεταστεί το σενάριο δράστες και θύμα να ήταν γνωστοί, όμως δεν υπήρξε καμία άλλη συνέχεια.
Μία διαλεύκανση και πολλά ερωτήματα
Την ίδια τύχη είχαν και άλλες δολοφονίες οδηγών ταξί. Η μόνη περίπτωση που εξιχνιάστηκε, όμως στο πλαίσιο διαλεύκανσης σωρείας εγκλημάτων από τον ίδιο δράστη, είναι αυτή στις 9 Ιανουαρίου 1994 του 35χρονου οδηγού Θόδωρου Ανδρεάδη που αρχικά είχε αποδοθεί σε δράση «μπράβων» της νύχτας. Ομως τελικά διαπιστώθηκε ότι ήταν ένα από τα πέντε θύματα - την περίοδο 1987-1996 - του 35χρονου serial killer Θόδωρου Βακρινού. Ο Ανδρεάδης ήταν οδηγός ταξί και λίγους μήνες νωρίτερα είχε φιλονικήσει με τον Βακρινό για μια προτεραιότητα στην πιάτσα των ταξί στην Ελευσίνα. Για να τον εκδικηθεί ο Βακρινός προσποιήθηκε τον πελάτη, μπήκε στο ταξί του υποψήφιου θύματος, ο οποίος δεν τον αναγνώρισε, ζητώντας του να τον μεταφέρει στην Κόρινθο. Στο 1ο χιλιόμετρο Ισθμού - Λουτρακίου σκότωσε με πιστόλι των 45 mm τον Ανδρεάδη, αφού πρώτα τον υποχρέωσε να σταματήσει. Επιπλέον του έκλεψε και το ρολόι για να δώσει την εικόνα ληστρικής επίθεσης. Στη συνέχεια μετέφερε ο ίδιος το ταξί στην Ελευσίνα, το πυρπόλησε και το έκαψε. Το πτώμα βρέθηκε λίγες ώρες αργότερα. Η συγκεκριμένη περίπτωση οδηγεί τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. στο να ερευνούν το ενδεχόμενο ο δράστης των δύο εγκληματικών επιθέσεων στην Κηφισιά να είναι κι αυτός οδηγός ταξί.
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία από τις αναλύσεις των 678 ανθρωποκτονιών σε βάρος οδηγών ταξί, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε εσωτερικές θωρακίσεις των θέσεων των οδηγών, στις τοποθετήσεις καμερών εντός των ταξί κ.λπ. Το 85% αυτών των ανθρωποκτονιών διαπιστώθηκε ότι ήταν με πυροβόλο όπλο, το 82% σημειώθηκε το βράδυ και το 74% των θανάτων προέρχεται από τραύματα στο κεφάλι και στον λαιμό. Από την περαιτέρω ανάλυση προέκυψε ότι ποσοστό της τάξης του 50% των επιθέσεων κατά οδηγών ταξί σχετίζεται όχι με ληστεία αλλά με προστριβές οδηγών με επικίνδυνους πελάτες, με προσπάθεια εξάλειψης ιχνών σε μια προγενέστερη ή μεταγενέστερη εγκληματική ενέργεια, με προσπάθεια αρπαγής του οχήματος αλλά και λόγω ψυχολογικών προβλημάτων των δραστών.
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η έρευνα των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. για την εξιχνίαση της υπόθεσης της Κηφισιάς με μεγάλο ζητούμενο να υπάρξει σύντομα «επανεμφάνιση» του δράστη ή οι διωκτικές αρχές να συγκεντρώσουν σύντομα αποδεικτικά στοιχεία για την ταυτότητα και την εμπλοκή του στις δύο αιματηρές ενέργειες.