18/7/17

"Mπραβοσυμπεριφορές" της ΔΙΑΣ

Σύλληψη Γιώργου Φρίμη



Ξεκίνησα για μπάνιο, έπεσα πάνω σε θέμα και κατέληξα με χειροπέδες στο αστυνομικό τμήμα. Και όλα αυτά επειδή με είδε στραβά ένας αστυνομικός της ομάδας ΔΙΑΣ.
Μου ζήτησε ταυτότητα, του είπα ότι την έχω στο αυτοκίνητο και αντί να πάμε τρία μέτρα παρακάτω για να του τη δώσω μου φόρεσαν βίαια χειροπέδες, με έβαλαν στο περιπολικό και με κράτησαν τρεις ολόκληρες ώρες στο αστυνομικό τμήμα Αλίμου, μέχρι να εξακριβώσουν τα στοιχεία μου!!!
Η περιπέτειά μου αναλυτικά όπως την κατέθεσα στην ΕΣΗΕΑ:
Λίγο μετά τις 14:30 το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου (15 Ιουλίου) ξεκίνησα με το αυτοκίνητό μου, από το σπίτι μου με προορισμό την παραλία του Αλίμου.
Στη λεωφόρο Ιωνίας, έξω από ένα καφέ, είδα ένα περιπολικό της Άμεσης Δράσης και δύο αστυνομικούς να συνομιλούν με κάποια άτομα.
Θεώρησα ότι επρόκειτο για κάποιο συνηθισμένο έλεγχο και συνέχισα χωρίς να σταματήσω. Φτάνοντας στα φανάρια της λεωφόρου Ιωνίας με την οδό Θεομήτορος, είδα να μπαίνουν με ταχύτητα στην Ιωνίας δύο μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ.
Κατάλαβα ότι συμβαίνει κάτι σοβαρό και άλλαξα πορεία ακολουθώντας τις μοτοσυκλέτες.
Έξω από το καφέ είδα ότι υπήρχαν ήδη 4 μοτοσυκλέτες της Ομάδας ΔΙΑΣ και δύο περιπολικά της Άμεσης Δράσης. Συνολικά δώδεκα αστυνομικοί ενώ στο σημείο είχαν μαζευτεί και αρκετοί πολίτες.
Άφησα το αυτοκίνητο με ανοιχτά τα παράθυρα στο ανερχόμενο ρεύμα της Ιωνίας. Πάνω στο κάθισμα του συνοδηγού άφησα το σάκο μου που είχε μέσα την πιστωτική μου κάρτα 150 ευρώ σε μετρητά, την πετσέτα της θάλασσας και ένα μαγιό.
Πέρασα με τα πόδια απέναντι και πήγα σε ένα κατάστημα ψιλικών που βρίσκεται δίπλα ακριβώς από το καφέ που ήταν οι αστυνομικοί.
Εκεί πληροφορήθηκα ότι οι αστυνομικοί είχαν ένταλμα σύλληψης εναντίον ενός ατόμου που καθόταν στο καφέ.
Από γείτονες έμαθα ότι επρόκειτο για άτομο που δημιουργούσε προβλήματα με τη συμπεριφορά του και μάλιστα είχε αποδράσει από το «Δρομοκαΐτειο Θεραπευτήριο».
Τραβούσα με το κινητό μου διακριτικά όταν ξαφνικά ένιωσα ένα χέρι να μου αρπάζει το κινητό και να μου το πετάει κάτω. Έσκυψα για να το πιάσω και βλέπω μπροστά μου έναν αστυνομικό της ομάδας ΔΙΑΣ να με σπρώχνει και να με ρωτάει τι κάνω.
Toυ είπα ότι είμαι δημοσιογράφος και τραβάω βίντεο από το συμβάν και μάλιστα του τόνισα ότι δεν έχω τραβήξει πρόσωπα και αν θα δημοσιευτεί και υπάρχουν κάποιοι που φαίνονται θα καλύψω τα χαρακτηριστικά τους.
Μου πήρε το κινητό από το χέρι και συνέχισε να μου ζητάει την ταυτότητά μου. Όπως ακούγεται και στο βίντεο που τραβήχτηκε ενώ το κινητό ήταν πεσμένο κάτω, του είπα δυο τρεις φορές να προσέχει για τη συμπεριφορά του και ότι την ταυτότητα την έχω στο αυτοκίνητο (φορούσα μαγιό).
Ακούγεται ακόμη και η φωνή ενός άλλου αστυνομικού. πιο ψύχραιμου από ότι φαίνεται, που βλέποντας τη σκηνή φωνάζει απευθυνόμενος στον ευέξαπτο συνάδελφό του: Ρε ψηλέ, τι κάνεις….
Όμως αντί να πάμε μέχρι το αυτοκίνητο για να του δώσω την ταυτότητα, μου πέρασε βίαια χειροπέδες και με τη συνδρομή και άλλων αστυνομικών με έβαλαν στο περιπολικό και με οδήγησαν στο αστυνομικό τμήμα Αλίμου.
Εκεί μου ζήτησαν να γράψω τα στοιχεία μου σε ένα χαρτί για να εξακριβώσουν ποιος είμαι (δεν θα χρειαζόταν να έμπαιναν στον κόπο αν έπαιρναν από το αυτοκίνητό μου την ταυτότητα).
Κάποια στιγμή μάλιστα προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τη βίαιη προσαγωγή μου μου είπαν ότι μπορεί να ήμουν συνεργός του ατόμου που αναζητούσαν.
Παρόλα αυτά δεν έψαξαν ούτε καν το αυτοκίνητο του «υπόπτου».
Το αυτοκίνητό μου πήγε και το ασφάλισε και πήρε από μέσα το σάκο μου και τις ταυτότητες (αστυνομική και δημοσιογραφική), ο Δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης τον οποίο είχα ειδοποιήσει για το περιστατικό και είχα ζητήσει τη βοήθειά επειδή είναι δικηγόρος και φίλος μου.
Παράλληλα ενημέρωσα την πρόεδρο της ΕΣΗΕΑ Μαρία Αντωνιάδου και τον γενικό γραμματέα Σταύρο Καπάκο ενώ είχα συνεχή επικοινωνία με την νομική σύμβουλο Χρύσα Σαλαβράκου.
Τρεις ώρες αργότερα κάποιοι ανώτεροι αξιωματικοί που ήρθαν στο αστυνομικό τμήμα με ρώτησαν αν θέλω να υποβάλλω μήνυση και τους απάντησα ότι έχω ενημερώσει ήδη το Σωματείο μου και σκοπός μου δεν είναι η υποβολή μήνυσης εναντίον των αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ αλλά η δημοσιοποίηση του περιστατικού που μου συνέβη προσπαθώντας να κάνω τη δουλειά μου.
Εκτός και αν έκανα λάθος που σταμάτησα για να δω τι συμβαίνει και να καταγράψω δημοσιογραφικά το περιστατικό.
Σέβομαι τη σκληρή δουλειά των αστυνομικών και ειδικά αυτών που βρίσκονται με μια μηχανή ή ένα περιπολικό στους δρόμους έχω κάνει εκατοντάδες ρεπορτάζ μέσα από τα οποία προβάλλονται οι επιτυχίες τους στην καθημερινή μάχη με την εγκληματικότητα, αλλά απαιτώ και σεβασμό και στο δικό μου αγώνα που δίνω καθημερινά, μέσα από τη δουλειά μου.
Γιώργος Φρίμης – δημοσιογράφος μέλος της ΕΣΗΕΑ

Τα σημάδια από τις χειροπέδες και τα σπρωξίματα.
Λίγο πριν την επιχείρηση για τη σύλληψη του ατόμου σε βάρος του οποίου υπήρχε ένταλμα σύλληψης.

Δ